Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. III. 21.
Személyes adatok
Szabó Gábor
név Szabó Gábor
intézmény neve
doktori iskola
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pécsi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím szabo.gabor2pte.hu
telefonszám +36 72 314-714
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2014
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1992 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Märcz Róbert PhD 2019  NDI-PTE
Lukácsi Zoltán PhD 2013  NDI-PTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Werner Réka (PhD) (2020/08)  NDI-PTE
hiányos adatú hallgatói:
Wang Dong PhD (2019/01)  NDI-PTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület nyelvtudásmérés, különös tekintettel a modern tesztelmélet nyelvtudásmérésben történő alkalmazására
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
Közlemények
2019

'Gábor Szabó', 'Marianne Nikolov': “More playful tasks”: An analysis of secondary-school students’ responses to a questionnaire on their needs, ARGUMENTUM 15: pp. 344-378.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2015

Nikolov Marianne, Szabó Gábor: A study on Hungarian 6th and 8th graders’ proficiency in English and German at dual-language schools, In: Holló, Dorottya; Károly, Krisztina (szerk.) Inspirations in foreign language teaching, Pearson Education Limited (2015) pp. 184-206.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2015

Nikolov Marianne, Szabó Gábor: What do high-stakes proficiency exams measure?, In: University of Pécs Round Table, (2015) pp. 235-247.
dokumentum típusa: Konferenciacikk/Előadás vagy poszter cikke
nyelv: angol
2015

"José Noijons", "Evelyne Bérard", "Jana Béresová", "Gábor Szabó": Relating Language Examinations to the Common European Reference Levels of Language Proficiency. Frequently Asked Questions, European Centre for Modern Languages
dokumentum típusa: Könyv/Kézikönyv
nyelv: angol
2014

Szabó Gábor: Applying objective measures of text difficulty in the comparison of texts in reading comprehension tasks, In: József, Horváth; Péter, Medgyes (szerk.) Studies in Honour of Marianne Nikolov, Lingua Franca Csoport (2014) pp. 385-398.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2013

Marianne Nikolov, Gábor Szabó: Developing diagnostic tests for young learners of EFL in grades 1 to 6, In: Szerk.: Evelina D Galaczi, Szerk.: Cyril J Weir Exploring Language Frameworks. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. pp. 347-363.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
2011

Szabó Gábor: Relating language examinations to the CEFR: ECL as a case study, In: Szerk.: Waldemar Martyniuk Aligning Tests with the CEFR: Reflections on Using the Council of Europe's Draft Manual. Cambridge: Cambridge University Press, 2011. pp. 133-144.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
2011

Nikolov Marianne, Szabó Gábor: Az angol nyelvtudás diagnosztikus mérésének és fejlesztésének lehetőségei az általános iskola 1-6. évfolyamán, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Zsolnai Anikó Kognitív és affektív fejlődési folyamatok diagnosztikus értékelésének lehetőségei az iskola kezdő szakaszában. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2011. pp. 13-40.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2010

Szabó Gábor, Kiszely Zoltán: Államilag elismert nyelvvizsgarendszerek, illetve az emelt szintű érettségi összevetése próbavizsgázói teljesítmények tükrében német és angol nyelvből, MODERN NYELVOKTATÁS 16: (4) pp. 19-38.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2008

Szabó Gábor : Applying Item Response Theory in Language Test Item Bank Building, München: Peter Lang Verlag, 194 p. (Language Testing and Evaluation; 10.)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:26 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
33
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
34
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
10 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
11
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
17
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
71

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )