Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. XI. 14.
Személyes adatok
név Major Éva
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 485-5200/4396
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
Jelenlegi munkahelyek
1992 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Hama Karim Barzan PhD 2020  NDI2-ELTE
(50%) Asztalos Réka PhD 2016  NDI2-ELTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Hama Karim Barzan PhD (2021/02)  NDI2-ELTE
abszolutóriumot szerzett:
Menyhárt Adrienn (PhD) 2010/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Alvarez Llerena Carlos Lenin (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Kótay-Nagy Annamária (PhD) (2023/08)  NDI3-ELTE
Rusmanayanti Asmi (PhD) (2023/08)  NDI3-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Hama Karim Barzan PhD ()  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáspoltika, tanárképzés, nyelvi vizsgáztatás. Az IKT szerepe a tanárképzésben és az osztálytermi munkában az online kollaboráció jelentősége, jellemzői. Tanárképzés európai kontextusban.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Major Éva: Az olvasás elméleti megközelítései és olvasási stratégiák, a szövegértő olvasás fejlesztése idegen nyelven, In: Terbe, Erika; Antalné, Szabó Ágnes*; Gonda, Zsuzsa; Major, Éva; Raátz, Judit; Szabó, Éva (szerk.) A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2019) pp. 21-48.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2018

Major Éva: Qualitätskriterien, In: Jörg, Roche; Ágnes, Einhorn; Ferran, Suner (szerk.) Unterrichtsmanagement, Narr Francke Attempto Verrlag GmbH (2018) pp. 208-219.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
2018

K Nagy Emese, Révész László, Revákné Markóczi Ibolya, Sápiné Bényei Rita, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Major Éva, Kovácsné Duró Andrea, Illésné Kovács Mária, Dobróné Tóth Márta, Óbis Hajnalka, Sarka Lajos, Huszár Zsuzsanna, Fűzné Kószó Mária, Musza Katalin, K Nagy Emese: Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia, EKE Líceum Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 38
nyelv: magyar
URL 
2018

Major Éva: A holland pedagógusképzési rendszer jellemzői, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 17: (45) pp. 149-168.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Major Éva: A tanárjelöltek óráinak látogatása mint fejlesztőeszköz, In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 11-19.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2016

Major Éva, Szabó Éva, Antalné Szabó Ágnes: Mentori kompetenciák és óraelemzés, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 9: (1) pp. 50-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Major Éva: A vezetőtanár és a mentor tevékenységei a tanítási gyakorlatok során - egy kérdőíves kutatás tanulságai, In: Major, Éva; Veszelszki, Ágnes (szerk.) A tanárrá válás és a tanárság kutatása, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2015) pp. 52-70.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Major Éva: Changing structure - Unshaken approach?, In: Holló, Dorottya; Károly, Krisztina (szerk.) Inspirations in foreign language teaching, Pearson Education Limited (2015) pp. 70-82.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2013

Major Éva: A tanárok folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése Európában az EU és az OECD anyagainak tükrében, In: Falus, Iván (szerk.) Pedagógus-továbbképzés, Líceum Kiadó (2013) pp. 395-430.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2011

Enyedi Ágnes, Lázár Ildikó, Major Éva: Az online együttműködés moderálása, az online tanulás segítése, In: Kurt, Kohn; Claudia, Warth (szerk.) Interkulturális nyelvtanulás online kollaboratív környezetben, Monsenstein und Vannerdat (2011) pp. 50-56.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:38 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
53
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
50
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
14 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
8
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
147

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )