Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. X. 30.
Személyes adatok
név Holló Dorottya
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (témakiíró)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hollodelte.hu
telefonszám +36 1 485-5200/4399
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1988 - ELTE Angol Nyelvpedagógia Tanszék (további intézmény)
1988 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Llanes Sanchez Juliana Patricia PhD 2017  NDI2-ELTE
Furka Ildikó PhD 2014  NDI2-ELTE
Bereczky Klára PhD 2013  NDI2-ELTE
Árva Valéria PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Eszenyi Réka PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Lázár Ildikó PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Sárvári Judit PhD 2006  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Price Beatrix (PhD) 2020/01  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Dogan Ger Songul (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
Talbi Maroua (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
Pereszlényi Anna (PhD) (2021/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A kultúra szerepe a nyelvoktatásban, Interkulturális kommunikáció, Nyelvoktatási és tanárképzési programok elemzése, Toleranciára nevelés az idegennyelvszakos egyetemi képzésben
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Holló Dorottya: Kultúra és interkulturalitás a nyelvórán, Károli Gáspár Református Egyetem; L' Harmattan Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
2018

Holló Dorottya: Understanding Australian Aboriginality through Sally Morgan’s autobiography: considerations for English as a foreign language readers, In: Feld-Knapp, Ilona (szerk.) Literatur, ELTE Eötvös József Collegium (2018) pp. 277-320.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Language awareness – social awareness: gender biased language, In: Illés, Éva; Jasmina, Sazdovska (szerk.) Looking forward, looking back, Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete (IATEFL Hungary) (2017) pp. 66-79.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Teaching intercultural communication in English degree programmes – the practitioners’ voices, NYELVVILÁG 19: pp. 70-79.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Az internet veszélyei – a plágium kezelése, In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 125-135.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2016

Holló Dorottya: Culture(s) Through Films: Learning Opportunities, In: Jászay, Dorottya; Velich, Andrea (szerk.) Film and Culture, Eötvös Loránd Tudományegyetem (2016) pp. 110-123.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2015

Holló Dorottya: Cultural dimensions in personal narratives - justifying cultural content in English language teaching, In: Holló, Dorottya; Károly, Krisztina (szerk.) Inspirations in foreign language teaching, Pearson Education Limited (2015) pp. 271-298.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2015

Holló Dorottya: A különbségek megértése: kulturális dimenziók megismertetése az idegennyelv-órákon, MODERN NYELVOKTATÁS 21: (1) pp. 3-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2013

Holló Dorottya: A toleranciára és társadalmi érzékenységre nevelés lehetőségei az idegennyelv-szakos bölcsész- és tanárképzésben, MODERN NYELVOKTATÁS 19: (3) pp. 25-38.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2008

Holló Dorottya: Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat, Akadémiai Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:21 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma (TV):
42
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma (TV):
30
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek (TV):
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
16 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma (TV):
57
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
- A Nyelvpedagógiai Doktori Program tanulmányi vezetője 2000-2003 és 2005-től folyamatosan. - A WOrking PApers in Language Pedagogy (WoPaLP) c. angol nyelvű, lektorált, online tanulmánykötet-sorozat társszerkesztője Károly Krisztinával. http://langped.elte.hu/Wopalpindex.htm). A lap elsősorban a Nyelvpedagógiai Doktori Program hallgatóinak és oktatóinak kínál publikációs lehetőséget, de várjuk más kutatók cikkeit is. http://langped.elte.huWopalpindex.htm - Habilitáció (ELTE): 2009 ápr.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )