Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. X. 11.
Személyes adatok
Hercz Mária
név Hercz Mária
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 60%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 40%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hercz.mariatok.elte.hu
telefonszám +36 1 487-8100
mobiltelefon száma +36 70 317-7750
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 10
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Zewude Girum Tareke PhD 2023  NTDI-SZTE
Flick-Takács Nikolett PhD 2021  NTDI-SZTE

abszolutóriumot szerzett:
Duong Ngan Thi Ngoc (PhD) 2023/08  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Al Mandhari Balaqis Rashid Sulaiman Saif (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
Qamariah Hijjatul (PhD) (2026/08)  NTDI-SZTE
Thet Thet Mar (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
Pabingwit Anisa Trisha (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
Okiri Peter Ochieng (PhD) (2024/08)  NTDI-SZTE
Phyu Phyu (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Pozsonyi Ferenc (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Felsőoktatás-módszertan: hallgató-orientált értékelés, aktív tanulás. Pedagóguskutatás: gondolkodás, jóllét. Innovációs lehetőségek, módszerek a nevelésben (pl. vállalkozói nevelés területén).
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2023

Ochieng Okiri Peter, Mária Hercz: The tenets of distributed pedagogical leadership in educational contexts, EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Ngoc Ngan Duong Thi, Maria Hercz: Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire, ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2022

Girum Tareke Zewude, Maria Hercz: The Teacher Well-Being Scale (TWBS): Construct validity, model comparisons and measurement invariance in an Ethiopian setting, JOURNAL OF PSYCHOLOGY IN AFRICA 32: (3) pp. 251-262.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
URL 
2022

Hercz Mária, Zewude Ochieng Tareke, Ochieng Peter Okiri, Pozsonyi Ferenc: Family as the starting point of education: A research on parents' beliefs, In: Molnár, Gyöngyvér; Tóth, Edit (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2022) pp. 89-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
URL 
2021

Tareke Girum, Hercz Mária: Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 10: (3) pp. 1227-1245.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: angol
URL 
2020

Mária Hercz, Ferenc Pozsonyi, Nikolett Flick-Takács: Supporting a Sustainable Way of Life-Long Learning in the Frame of Challenge-Based Learning, DISCOURSE AND COMMUNICATION FOR SUSTAINABLE EDUCATION 11: (2) pp. 45-64.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 14
nyelv: angol
URL 
2019

Hercz Mária, Pozsonyi Ferenc, Takács Nikolett: Parental Thinking, Beliefs and Values: Establishing Entrepreneurial Skills in the Family, DISCOURSE AND COMMUNICATION FOR SUSTAINABLE EDUCATION 10: (2) pp. 129-141.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 8
nyelv: angol
URL 
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modellkutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (1) pp. 83-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
URL 
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 19: (9) pp. 78-94.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 41
nyelv: magyar
URL 
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 65
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:180 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
198
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
190
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
18 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
45
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
37
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
422
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Pro Ingenio Nívódíj, ELTE, 2021; Mestertanár Aranyérem 2021. november 24.


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )