Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. XI. 19.
Személyes adatok
Hercz Mária
név Hercz Mária
születési év 1958
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Elérhetőségek
drótpostacím hercz.mariagmail.com
telefonszám +36 1 782-8518
mobiltelefon száma +36 70 317-7750
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
2010 - Neumann János Egyetem Pedagógusképző Kar (további intézmény)
további (docens)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Takács Nikolett (PhD) (2021/08)  NTDI-SZTE
Kutatás
kutatási terület Felsőoktatás-módszertan. Innovációs lehetőségek az óvó- és tanítóképzésben. Fejlesztő értékelés, képesség- és tehetségfejlesztés. Pedagógiai gondolkodáskutatás. Az iskola belső világa tanulói szemmel.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Tóth Viktória, Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb oktatási rendszerei között, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (3) pp. 315-337.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
URL 
2016

Hercz Mária: Narratívák mint a pedagógusjelöltek szakmai szocializációjának indikátorai, In: Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Szerk.: Sárdi Csilla, Szerk.: Tóth Zsuzsa Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2016. pp. 88-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2015

Hercz Mária: Pedagógushallgatók pályaszocializációjának alakulása a tanítási gyakorlatokon, In: Szerk.: Major Éva, Szerk.: Veszelszki Ágnes A tanárrá válás és a tanárság kutatása: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2015. pp. 9-27. (Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok; 11.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
URL 
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modell-kutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 2013: (1) pp. 83-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: magyar
URL 
2013

Hercz Mária: Motivated learning in positive school climate, In: Szerk.: Czékus Géza Motiváció–Figyelem–Fegyelem. Motivacija–Odrzavanje Paznje Ucenika. Motivation–Attention–Discipline.: VII. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Szabadka, Szerbia. 2013. október 4–5.; 7th International Scientific Conference, Subotica, Serbia,. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2013. pp. 460-475.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
URL 
2010

Hercz Mária, Nguyen Thanh Nikolett, Petró Tímea: A tanári szövegértés-fejlesztő és az IKT-kompetencia vizsgálata, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2: Paper 259. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
URL 
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA XIX: (9) pp. 78-94.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 30
nyelv: magyar
URL 
2008

Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 18: (3-4) pp. 96-123.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 15
nyelv: magyar
URL 
2007

Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata, In: Szerk.: Bábosik István, Szerk.: Torgyik Judit Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Budapest: Eötvös Kiadó, 2007. pp. 191-214.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 42
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:127 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
42
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
103
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
5
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
184

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )