Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. V. 12.
Személyes adatok
Hercz Mária
név Hercz Mária
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hercz.mariagmail.com
telefonszám +36 1 487-8100
mobiltelefon száma +36 70 317-7750
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Zewude Girum Tareke (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Takács Nikolett (PhD) (2021/08)  NTDI-SZTE
Kutatás
kutatási terület Pedagógiai gondolkodáskutatás. Felsőoktatás-módszertan: aktív tanulás, hallgató-orientált értékelés. Innovációs lehetőségek a pedagógusképzésben és a közoktatásban. Tanári és tanulói jóllét.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Hercz Mária, Pozsonyi Ferenc: Assessment and Feedback as a Factor of Teachers’ Wellbeing, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 17: (1) pp. 151-162.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Hercz Mária: A fiatalok elvándorlásának csökkentése pedagógiai szemléletváltással és módszerekkel, LÉTÜNK (ÚJVIDÉK) 1: pp. 39-58.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2018

Mária Hercz, Ferenc Pozsonyi: Before role change: future teachers‟ beliefs about formative assessment, In: Éva, Borsos; Rita, Horák; Zsolt, Námesztovszki (szerk.) A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye, Újvidéki Egyetem (2018) pp. 258-266.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2016

Tóth Viktória, Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb oktatási rendszerei között, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (3) pp. 315-337.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
URL 
2016

Hercz Mária: Narratívák mint a pedagógusjelöltek szakmai szocializációjának indikátorai, In: Reményi, Andrea Ágnes; Sárdi, Csilla; Tóth, Zsuzsa (szerk.) Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben, Tinta Könyvkiadó (2016) pp. 88-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2015

Hercz Mária: Pedagógushallgatók pályaszocializációjának alakulása a tanítási gyakorlatokon, In: Major, Éva; Veszelszki, Ágnes (szerk.) A tanárrá válás és a tanárság kutatása, Eötvös Loránd Tudományegyetem (2015) pp. 9-27.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modellkutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (1) pp. 83-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA XIX: (9) pp. 78-94.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 33
nyelv: magyar
2008

Hercz Mária: A képzők képzése új módszerekkel – lépések az iskola megújítása felé, In: Dr. Bábosik, István; Dr. Koncz, István (szerk.) A szociális életképesség megalapozása iskolában, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület (2008) pp. 140-185.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: magyar
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 49
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:124 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma (TV):
50
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma (TV):
128
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek (TV):
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei (TV):
8
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei (TV):
5
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma (TV):
232

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )