Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2018. X. 18.
Személyes adatok
Hercz Mária
név Hercz Mária
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hercz.mariagmail.com
telefonszám +36 1 487-8100
mobiltelefon száma +36 70 317-7750
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Zewude Girum Tareke (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Takács Nikolett (PhD) (2021/08)  NTDI-SZTE
Kutatás
kutatási terület Felsőoktatás-módszertan. Innovációs lehetőségek a pedagógusképzésben. Hatékony értékelés, képesség- és tehetségfejlesztés. Pedagógiai gondolkodáskutatás. Az iskolai nevelőmunka fejlesztése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2017

Mária Hercz: Teaching and Learning of Assessment for Learning in Teacher Training, In: Szerk.: Éva Borsos, Szerk.: Zsolt Námesztovszki, Szerk.: Ferenc Németh A Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar 2017-es tudományos konferenciáinak tanulmánygyűjteménye [Zbornik Radova Nachnih Konferencija Uchitel'skov Fakulteta na Magarskom Nastavnom Jeziku 2017]: Tanulmánygyűjtemény [Zbornik radova] [Book of selected papers]: XI. nemzetközi tudományos konferencia, VI. módszertani konferencia, IV. IKT az oktatásban konferencia. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2017. pp. 198-209.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2016

Tóth Viktória, Hercz Mária: Észtország a PISA legeredményesebb oktatási rendszerei között, MAGYAR PEDAGÓGIA 116: (3) pp. 315-337.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
URL 
2016

Hercz Mária: Narratívák mint a pedagógusjelöltek szakmai szocializációjának indikátorai, In: Szerk.: Reményi Andrea Ágnes, Szerk.: Sárdi Csilla, Szerk.: Tóth Zsuzsa Távlatok a mai magyar alkalmazott nyelvészetben. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2016. pp. 88-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2013

Hercz Mária, Koltói Lilla, Pap-Szigeti Róbert: Hallgatói kompetenciaértékelés és modellkutatás, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (1) pp. 83-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: magyar
URL 
2013

Hercz Mária: Motivated learning in positive school climate, In: Szerk.: Czékus Géza Motiváció–Figyelem–Fegyelem = Motivacija–Odrzavanje Paznje Ucenika = Motivation–Attention–Discipline.: VII. Nemzetközi Tudományos Konferencia = 7th International Scientific Conference. Szabadka: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, 2013. pp. 460-475.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
URL 
2010

Hercz Mária, Nguyen Thanh Nikolett, Petró Tímea: A tanári szövegértés-fejlesztő és az IKT-kompetencia vizsgálata, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 2: Paper 259. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
URL 
2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA XIX: (9) pp. 78-94.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 32
nyelv: magyar
URL 
2008

Hercz Mária: Professzionális tanárképzés az Európai Unióban 1., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 18: (3-4) pp. 96-123.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 16
nyelv: magyar
URL 
2007

Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata, In: Szerk.: Bábosik István, Szerk.: Torgyik Judit Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Budapest: Eötvös Kiadó, 2007. pp. 191-214.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 47
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:134 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
43
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
114
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
5
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
206

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )