Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. VII. 11.
Személyes adatok
Kaposi József
név Kaposi József
intézmény neve
doktori iskola
PPKE Irodalomtudományi Doktori Iskola (témakiíró)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
EKKE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 70%
EKKE Neveléstudományi Doktori Iskola 30%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím kaposijgmail.com
telefonszám +36 23 452-300
mobiltelefon száma +36 30 966-1410
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2016
fokozat tudományága multidiszciplináris társadalomtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar
Jelenlegi munkahelyek
2012 - Pázmány Péter Katolikus Egyetem
egyetemi oktató
1996 - EKE - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
további (tudományos tanácsadó)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Lendvai Tamás PhD 2019  OTNDI
(50%) Kojanitz László PhD 2018  OTNDI

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
(50%) Katonáné Kutai Erika PhD (2024/08)  OTNDI
abszolutóriumot szerzett:
Fodor Richárd (PhD) 2023/08  OTNDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Horváth Zoltán (PhD) (2025/08)  OTNDI
Tóth Judit (PhD) (2025/08)  OTNDI
(50%) Rédli Mátyás (PhD) (2024/08)  OTNDI
Vojtek Ildikó (PhD) (2024/08)  OTNDI
hiányos adatú hallgatói:
Kamp Alfréd Imre PhD (2024/01)  EKE NDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanterv- és vizsgakövetelmények fejlesztése, hatásuk vizsgálata a tanulás eredményessége szempontjából, történelemdidaktika, tankönyvek vizsgálata és készítése (történelem, dráma).
jelenlegi kutatásainak tudományága történelemtudományok
színházművészet
Közlemények
2021

Kaposi József: Pendulum movements, Schenk Verlag
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: angol
2020

Kaposi József: Issues concering education for democracy in comtemporary Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE 5: pp. 219-242.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2020

Kaposi József: Current issues concerning education for democracy in Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE 5: p. 13.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2020

Kaposi József: A történelmi műveltség – változó történelemtanítás, In: Horák, Rita; Kovács, Cintia; Námesztovszki, Zsolt; Takács, Márta (szerk.) Új nemzedékek értékrendje, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar (2020) pp. 355-363.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

F. Dárdai Ágnes, Kaposi József: Változó történelemtanítás Magyarországon (1990-2020), In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 15-59.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2020

Kaposi József: A történelmi gondolkodás és a képességfejlesztő feladatok, In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 163-183.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Kaposi József: A hazai történelemoktatás dilemmái, TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT 11: (1-2) pp. 1-19.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2019

Kaposi József: Tanítjuk vagy tanuljuk a demokráciát? Egy felmérés és tanulságai, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2019: (11-12) pp. 17-32.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2016

Kaposi József: Skills Development Tasks and the Development of Historical Thinking, In: Fehérvári, Anikó (szerk.) Curriculum, effectiveness, equity, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2016) pp. 9-22.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2015

Ágnes Fischer-Dárdai, József Kaposi: The Correction of the Bologna Reform Process. Changes in the Training of History Teachers in Hungary, In: Elisabeth, Erdmann; Wolfgang, Hasberg (szerk.) History Teacher Education, Wochenschau Verlag (2015) pp. 29-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
104
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
104
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
15 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
279


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )