Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. VIII. 29.
Személyes adatok
Kaposi József
név Kaposi József
intézmény neve
doktori iskola
PPKE Irodalomtudományi Doktori Iskola (témavezető)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
EKKE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PPKE Irodalomtudományi Doktori Iskola 20%
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 70%
EKKE Neveléstudományi Doktori Iskola 10%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím kaposijgmail.com
telefonszám +36 23 452-300
mobiltelefon száma +36 30 966-1410
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2016
fokozat tudományága multidiszciplináris társadalomtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar
Jelenlegi munkahelyek
2012 - Pázmány Péter Katolikus Egyetem
egyetemi oktató
1996 - EKE - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
további (tudományos tanácsadó)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Lendvai Tamás PhD 2019  OTNDI
(50%) Kojanitz László PhD 2018  OTNDI

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
(50%) Katonáné Kutai Erika PhD (2024/08)  OTNDI
(50%) Rédli Mátyás PhD (2025/01)  OTNDI
Vojtek Ildikó PhD (2025/08)  OTNDI
abszolutóriumot szerzett:
Fodor Richárd (PhD) 2023/08  OTNDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Konczer Kinga Mária (PhD) (2028/08)  PPKE-IDI
Walton Viktória Mária (PhD) (2028/08)  PPKE-IDI
Horváth Zoltán (PhD) (2025/08)  OTNDI
Tóth Judit (PhD) (2025/08)  OTNDI
hiányos adatú hallgatói:
Kamp Alfréd Imre PhD (2024/01)  EKE NDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanterv- és vizsgakövetelmények fejlesztése, hatásuk vizsgálata a tanulás eredményessége szempontjából, történelemdidaktika, tankönyvek vizsgálata és készítése (történelem, dráma).
jelenlegi kutatásainak tudományága történelemtudományok
színházművészet
Közlemények
2023

Fischer-Dárdai Ágnes, Kaposi József, Suzanne Popp: The constantly changing discipline of history didactics – An introduction, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 13: (4) pp. 461-469.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2022

Fischer-Dárdai Ágnes, Kaposi József: Trends in changing History Teaching in Hungary (1990-2020), HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 12: (2) pp. 164-192.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2022

Kaposi József: Széljegyzetek a hazai történelemtanítás tartalmi szabályozóinak változásairól, MÁLTAI TANULMÁNYOK. A MAGYAR MÁLTAI SZERETETSZOLGÁLAT TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 4: (1) pp. 53-68.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2022

Kaposi József: Issues Concerning History Teaching and Education for Democracy in Hungary, In: Mező, Ferenc (szerk.) Tanulás és társadalom, Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Akadémiai Bizottsága Pszichológiai Szakbizottsága (2022) pp. 81-92.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2022

Kaposi József: A történelemtanítás tartalmi és módszertani kérdései Magyarországon (1985-2015), Szaktudás Kiadó Ház
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2021

Kaposi József: Pendulum movements, Schenk Verlag
dokumentum típusa:
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2020

Kaposi József: Issues concerning education for democracy in contemporary Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH ON HISTORY DIDACTICS HISTORY EDUCATION AND HISTORY CULTURE 41: pp. 219-242.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2020

Kaposi József: Current issues concerning education for democracy in Hungary, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 10: (3) pp. 280-295.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2020

F. Dárdai Ágnes, Kaposi József: Változó történelemtanítás Magyarországon (1990-2020), In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 15-59.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: magyar
2020

Kaposi József: A hazai történelemoktatás dilemmái, TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT 11: (1-2) 11_01_03_Kaposi
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:24 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
109
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
109
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
15 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
280

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )