Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2021. X. 05.
Személyes adatok
Dringó-Horváth Ida
név Dringó-Horváth Ida
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
KRE Történelemtudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 80%
KRE Történelemtudományi Doktori Iskola 20%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Károli Gáspár Református Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dringo.horvath.idakre.hu
telefonszám +36 20 410-1607
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2004
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2006 - Károli Gáspár Református Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 3.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
(50%) Veres Violetta PhD (2022/06)  TDI-KRE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Kussaiynkyzy Gulmira (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Kozma Gyula (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Rohonyi Dóra (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület idegen nyelvek tanításának elmélete, digitális taneszközök és tanulási környezetek a nyelvoktatásban, ill. a tanárképzésben, (pedagógiai) digitális kompetenciák és fejlesztésük
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
neveléstudományok
Közlemények
2020

Dringó-Horváth Ida, Dombi Judit, Hülber László, Menyhei Zsófia, M. Pintér Tibor, Papp-Danka Adrienn: Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban, Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
2020

Hülber László, Papp-Danka Adrienn, Dringó-Horváth Ida: A felsőoktatás digitális oktatási kultúrájának korrajza szakértői interjúk alapján, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 4: pp. 302-330.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
URL 
2020

Horváth László, Misley Helga, Hülber László, Papp-Danka Adrienn, M. Pintér Tibor, Dringó-Horváth Ida: Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8: (2) pp. 5-25.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida, Gonda Zsuzsa: Tanárjelöltek IKT-kompetenciájának jellemzői és fejlesztési lehetőségei, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 16: (2) pp. 21-48.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida: IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 2018/9-10: pp. 13-41.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
2017

Dringó-Horváth Ida: Digitális szótárak ‒ szótárdidaktika és szótárhasználati szokások, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 17: (ksz.) p. 1.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: magyar
URL 
2014

Dringó-Horváth Ida: Wörterbuchdidaktik für digitale Wörterbücher, In: Dringó-Horváth, Ida; Fülöp, József; Hollós, Zita; Szatmári, Petra; Szentpétery-Czeglédy, Anita; Zakariás, Emese (szerk.) Das Wort - ein weites Feld: Festschrift für Regina Hessky, Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó (2014) pp. 218-228.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: német
2012

Dringó-Horváth Ida: Lernstrategien im Umgang mit digitalen Wörterbüchern, FREMDSPRACHE DEUTSCH 46/2012: pp. 34-40.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: német
2011

Dringó-Horváth Ida: Hogyan válasszunk elektronikus szótárat a nyelvtanuláshoz?(Wie wählt man elektronische Wörterbücher für den Fremdsprachenunterricht?), ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (6-7) pp. 141-156.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: Magyar, Német
2004

Dringó-Horváth Ida, Hoffmann Orsolya: Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 4-5: pp. 38-51.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:73 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
53
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
53
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
86

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )