Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2018. X. 30.
Személyes adatok
név Nahalka István
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
EKE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 50%
EKE Neveléstudományi Doktori Iskola 50%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím nahalkaigmail.com
telefonszám +36 70 261-7073
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1996
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2009 - Nahalka és Tsa. Bt. (további intézmény)
további (képviselő)
1982 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
további (nyugdíjas)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 20
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 12
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bánhalmi Árpád PhD 2016  NDI2-ELTE
Győrfyné Kukoda Andrea PhD 2015  NDI2-ELTE
Miklós Attila PhD 2013  NDI2-ELTE
Dömsödy Andrea PhD 2012  NDI2-ELTE
Mogyorósi Zsolt PhD 2011  NDI2-ELTE
Wagner Éva PhD 2009  NDI2-ELTE
Bernát László PhD 2008  NDI2-ELTE
Fűzné Kószó Mária PhD 2006  NDI2-ELTE
Kroizman, Ora PhD 2006  NDI2-ELTE
M. Tóth Géza PhD 2005  NDI2-ELTE
Soreanu, Peter PhD 2005  NDI2-ELTE
Ora, Landa PhD 2004  NDI2-ELTE
Varga Attila PhD 2004  NDI2-ELTE
Ben-Yakov, Shoshana PhD 2003  NDI2-ELTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Fenyődi Andrea PhD (2019/08)  EKE NDI
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Dancs Gábor Ernő (PhD) 2017/01  NDI2-ELTE
Temesi-Ferenczi Kinga Orsolya (PhD) 2017/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Sarlós Erzsébet (PhD) (2020/08)  EKE NDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanuláselméletek, konstruktivizmus. Természettudományos nevelés, tantervi kérdések. Iskolai esélyegyenlőtlenségek, komprehenzív iskola, roma gyerekek nevelése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2015

Nahalka István: Tanulói teljesítménymérések alkalmazhatósága a neveléstudományban, In: Szerk.: Széll K Mit mér a műszer?: a tanulói teljesítménymérések alkalmazhatóságáról. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 23-36. (Tények és Érvek)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Nahalka István: A természettudományos nevelés pedagógiai háttere, In: Szerk.: Radnóti Katalin A természettudomány tanítása: Szakmódszertani kézikönyv és tankönyv. Szeged: Mozaik Kiadó, 2014. pp. 22-69.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2014

Nahalka István, Zempléni András: Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére?, In: Szerk.: Oktatási Hivatal Hatások és különbségek: Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. Budapest: Oktatási Hivatal, 2014. pp. 91-166.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2013

Nahalka István: Konstruktivizmus és nevelés, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2013: (4) pp. 34-44.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2013

Nahalka István: A természettudományos nevelés helyzete Magyarországon a kerettantervek írása idején, TANÍ-TANI ONLINE: NYITOTT PEDAGÓGIAI BLOG 3: Paper 2013. feb. 03. - 00:23. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2009

Nahalka István: A roma gyerekek kognitív fejlődése, In: Szerk.: Boreczky Ágnes Cigányokról - másképpen: tanulmányok az emlékezetről, a családi szocializációról és a gyerekek kognitív fejlődéséről]. Budapest: Gondolat Kiadó, 2009. pp. 185-238.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2009

Nahalka István: A tanulás tudománya., PEDAGÓGUSKÉPZÉS 2010: (2-3) pp. 37-59.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2006

Nahalka István: A közoktatás tartalmi szabályozása, EDUCATIO 15: (1) pp. 77-90.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2003

Nahalka István : Túl a falakon, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 99 p. (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2003

Nahalka István: A modern tanítási gyakorlat elterjedésének akadályai, illetve lehetőségei, különös tekintettel a tanárképzésre, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 53: (3) pp. 28-38.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
58
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
69
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
23 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
0
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
0
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
66

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )