Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. IV. 09.
Személyes adatok
Vámos Ágnes
név Vámos Ágnes
intézmény neve
Testnevelési Egyetem
Egyetemi Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
ELTE NDI2-ELTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2019. IV. 26.)
Elérhetőségek
drótpostacím vamos.agnesppk.elte.hu
telefonszám +36 1 461-4500
mobiltelefon száma +36 30 410-8575
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1994 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 18
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 13
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Misley Helga PhD 2019  NDI2-ELTE
(50%) Antalka Ágota PhD 2016  NDI2-ELTE
Trentinné Benkő Éva PhD 2013  NDI2-ELTE
Vas István PhD 2011  NDI2-ELTE
(50%) Szőke Andrea PhD 2009  NDI2-ELTE
Dévény Ágnes PhD 2008  NDI2-ELTE
Szénich Alexandra PhD 2008  NDI2-ELTE
Hoffmann Orsolya PhD 2007  NDI2-ELTE
Tóth Eszter PhD 2007  NDI2-ELTE
Tóth Éva PhD 2007  NDI2-ELTE
Jármai Erzsébet PhD 2005  NDI2-ELTE
Kovács Judit PhD 2005  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Nagy Enikő (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
(50%) Aniot-Zolnay Fruzsina Lili (PhD) 2014/01  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kutatásmetodológia, akciókutatás az iskolában, Iskolai szervezet kutatása, Kétnyelvű és nemzetiségi oktatás.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2018

Vamos Agnes: Hungarian-Russian bilingual schools in Hungary during the Soviet occupation (1945-1989), PAEDAGOGICA HISTORICA 54: (3) pp. 301-319.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2016

Ágnes Vámos: Bilingual education and language-of-education policy in Hungary in the 20th century, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 11: (1) pp. 135-152.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2016

Vámos Ágnes: Pedagógusok a problémáikról, a hibákról, In: Vámos, Ágnes (szerk.) Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje, ELTE Eötvös Kiadó (2016) pp. 123-142.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2015

Ágnes Vamos, Tamas Doczi: Everyday Physical Education: Functional and Dysfunctional Consequences in Hungarian Public Education, PHYSICAL CULTURE AND SPORT STUDIES AND RESEARCH 67: (1) pp. 20-30.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2014

Ágnes Vámos: Action research and reflections on science, In: Ágnes, Vámos; Sándor, Lénárd (szerk.) Training programme and organisation in the Bologna process of Hungarian higher education, ELTE Eötvös Kiadó (2014) pp. 159-173.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2008

Vámos Ágnes: A kétnyelvű oktatás tannyelv-politikai problématörténete és jelenkora, Tankönyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 26
nyelv: magyar
2003

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiában, Gondolat Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 66
nyelv: magyar
2001

Vámos Ágnes: A pedagógusok értékelésfogalmának elemzése metaforahálóval, In: Falus, Iván; Golnhofer, Erzsébet; Kotschy, Beáta; Lénárd, Sándor; Nahalka, István; Petriné, Feyér Judit; Réthy, Endréné; Szivák, Judit; Vámos, Ágnes; Golnhofer, Erzsébet; Nahalka, István (szerk.) A pedagógusok pedagógiája, Nemzeti Tankönyvkiadó (2001) pp. 283-307.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
2001

Vámos Ágnes: Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában, MAGYAR PEDAGÓGIA 101: (1) pp. 85-108.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 34
nyelv: magyar
1998

Vámos Ágnes: Magyarország tannyelvi atlasza, Keraban Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 39
nyelv: Angol, magyar, német
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:194 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
98
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
141
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
12
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
26 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
17
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
9
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
514


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. október 11-én 12.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )