Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. XII. 17.
Személyes adatok
Dombi Alice
név Dombi Alice
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 90%
SzTE  Bölcsészettudományi Doktori Tanács 10%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dalicejgypk.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 546-340
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1989
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2013
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 2
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Hegedűs Szilvia PhD 2019  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Maródi Ágnes PhD (2022/01)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület 19. századi iskolatörténet, eszmetörténet, pedagógus szerepek változása, tankönyvtörténet, különös tekintettel az ABC-s és olvasókönyvek, pedagógiai tankönyvek történetére.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Fáyné Dombi Alice: Pedagogical and psychological preparation in nursery and primary teacher training at Szeged University [Die pädagogische und psychologische Vorbereitung in der Ausbildung im Primarschullehramt und in der Kindergartenpädagogik an der Universität Szeged], In: Krisztina, Kovács; Alice, Fáy Dombi (szerk.) Education and Training, Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó (2019) pp. 147-156.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2019

Hódi Ágnes, Tóth Edit, B. Németh Mária, Fáyné Dombi Alice: Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7: (2) pp. 22-41.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2017

Alice Fáyné Dombi, Mária Adrienn Dombi: Frühbegabungenin der Übergangsperiode twischenKindergarten und Grundschule, In: Katharina, Leitner; Johann, Pehofer (szerk.) Ph Publico: Impulse aus Wissenschaft, Forschung und pädagogischer Praxis, E. Weber Verlag GmbH (2017) pp. 89-95.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2017

Fáyné Dr. Dombi Alice: Fáy András, a jogtudós nevelő, In: Homoki-Nagy, Mária; Hajdú, József (szerk.) Ünnepi kötet dr. Zakar András c. egyetemi tanár 70. születésnapjára, Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar (2017) pp. 25-41.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2017

Dombi Alice: Az ideális és hétköznapi nevelő narratív megjelenítése 19. századi források tükrében, In: BukorJózsef; Strédl, Terézia; Nagy, Melinda; Vass, Vilmos; Orsovics, Yvette; Dobay, Beáta (szerk.) A Selye János Egyetem 2017-es "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai" Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete: Pedagógiai szekciók, Selye János Egyetem (2017) pp. 49-58.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2016

Alice Dombi Fáyné, Krisztina Kovács, Mária Adrienn Dombi: History of Pedagogical Profession in the 19th Century, Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: angol
2015

Dombi Alice: Reflektivitás mint az értelmezés és kritikai recepció kerete, In: Baska, Gabrella; Hegedűs, Judit (szerk.) Égi iskolák, földi műhelyek, ELTE PPK (2015) pp. 309-319.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Dombi Mária, Dombi Alice: Nevelői szerepstruktúra-változás a történeti forráskutatás tükrében, In: Torgyik, Judit (szerk.) Százarcú pedagógia, International Research Institute (2015) pp. 215-225.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Dombi Alice: Zsinórmérték és útmutatás, Universitas Szeged Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2014

Dombi Alice: A pedagógiai professzió történeti narratívái, In: Dombi, Alice; Dombi, Mária (szerk.) Pedagogikum és kommunikáció, Universitas Szeged Kiadó (2014) pp. 263-279.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: Angol, Magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
316
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
322
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
22
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
116 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
46
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
14
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
387

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )