Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2022. IV. 15.
Személyes adatok
Lükő István
név Lükő István
intézmény neve
doktori iskola
SOE Kitaibel Pál Környezettudományi Doktori Iskola (oktató)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
EKE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
SOE Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola (oktató)
SOE Cziráki József Faanyagtudomány és Technológiák Doktori Iskola (oktató)
(tudományági) Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SOE Kitaibel Pál Környezettudományi Doktori Iskola 21%
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 30%
EKE Neveléstudományi Doktori Iskola 5%
SOE Cziráki József Faanyagtudomány és Technológiák Doktori Iskola 29%
SOE CJDI (tudományági) Doktori Tanács (teljes jogú külső tag) 15%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Soproni Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím solyombanyagmail.com
telefonszám +36 99 518-309
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2005
fokozat tudományága anyagtudományok és technológiák
fokozatot kiadó intézmény neve Nyugat-Magyarországi Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2009 - Pécsi Tudományegyetem
további (egyetemi magántanár)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 7
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Kollarics Tímea PhD 2015  KPKDI
Márföldi Anna PhD 2010  KPKDI

abszolutóriumot szerzett:
Katona Ildikó (PhD) 2014/08  OTNDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület 1,Az energiaszemlélet pedagógiája 2,A vertikális modulrendszer fejlesztése 3,Fenntarthatóság és felnőttoktatás 4,Mérnökpedagógia és környezetpedagógia 5, Szakmódszertan
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2022

Lükő István: Fenntartóváltó egyetem harmadik missziója, In: Fodorné, Tóth Krisztina; Németh, Balázs (szerk.) LLL 4.0 – HOGYAN ALAKÍTJA ÁT A DIGITALIZÁCIÓ AZ LLL STRATÉGIÁKAT?, Budapesti Metropolitan Egyetem; MELLearN Egyesület (2022) pp. 83-101.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2021

Lükő István: Kétféle technológia, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 71: (5-6) pp. 69-81.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2020

Lükő István: Mozaikok a szakképzés fejlődés közelmúlt évtizedeiből, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 7: (1) pp. 2-29.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2019

Lükő István: Nemzetközi kitekintés az első szakképzési törvény korszakáról, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 6. éfolyam: (1. szám) pp. 3-14.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2017

Lükő István: Oktatás és fenntarthatóság az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG 2016-2030) rendszere alapján, EDU SZAKKÉPZÉS ÉS KÖRNYEZETPEDAGÓGIA ELEKTRONIKUS SZAKFOLYÓIRAT 7: (3) pp. 7-31.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Lükő István: Oktatás és fenntarthatóság, In: Fodorné, Tóth Krisztina (szerk.) Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása, MELLearN Egyesület (2017) pp. 29-51.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2017

Lükő István: A pedagógusok digitális kompetencia keretrendszere, In: Tóth, Péter; Hanczvikkel, Adrienn; Duchon, Jenő (szerk.) Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban, Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (2017) pp. 394-422.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2016

Lükő István: Az energiaszemlélet kialakításának elvi-módszertani kérdései a környezetpedagógia nézőpontjából, In: Fehérvári, Anikó; Juhász, Erika; Kiss, Virág Ágnes; Kozma, Tamás (szerk.) Oktatás és fenntarthatóság (HERA évkönyvek 2015), Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2016) pp. 43-64.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Lükő István: Méréses tapasztalati tanulás a környezeti szakképzésben, In: Kozma, Tamás; Kiss, Virág Ágnes; Jancsák, Csaba; Kéri, Katalin (szerk.) Tanárképzés és oktatáskutatás (HERA Évkönyv 2014), Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2015) pp. 111-126.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2013

István Lükő, Tímea Kollarics: The Significance of Environmental Sustainability in Adult Environmental Education, INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION 3: (4) pp. 1-9.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
276
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
232
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
13
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
8 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
33
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
11
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
125
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
3 nemzetközi,9 hazai szervezetben vesz részt. Elnöke; a JATES Elektronikus folyóirat Szerkesztő bizottsága,HERA Környezetpedagógiai Szakosztályának. Tagja: MTA PTB Andragógiai Albizottsága, PAB Műszaki szakképzési Munkabizottságának. Ösztöndíjak: DAAD, Széchenyi I. Három külföldi és 6 hazai konferencián volt szekció vezető és plenáris előadó. Fő kutatási eredményei: Vertikális modulrendszer és a környezetpedagógia rendszertani kidolgozása. Három Doktori Iskolában témavezető és oktató.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )