Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. IV. 04.
Személyes adatok
Kárpáti Andrea
név Kárpáti Andrea
születési év 1955
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Fizika Doktori Iskola (oktató)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 65%
ELTE Fizika Doktori Iskola 5%
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 5%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 24%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím andrea.karpatittk.elte.hu
telefonszám +36 1 372-2972
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1987
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2003
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1978 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 33.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 28.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Császár Lilla PhD 2017  OTNDI
Hortoványi Judit PhD 2017  NDI2-ELTE
Kétyi András PhD 2016  NTDI-SZTE
Molnár Pál PhD 2016  NTDI-SZTE
(50%) Tóth-Mózer Szilvia PhD 2016  NDI2-ELTE
Bredács Alíz PhD 2013  NDI2-ELTE
Dobák Dóra PhD 2012  NDI2-ELTE
Tartsayné Németh Nóra PhD 2012  NDI2-ELTE
Főző Attila László PhD 2011  NDI2-ELTE
Lakatosné Török Erika PhD 2011  NTDI-SZTE
Dorner Helga PhD 2010  NTDI-SZTE
Fehér Péter PhD 2009  NTDI-SZTE
Köves Szilvia PhD 2009  NDI2-ELTE
Csoma Katalin PhD 2008  NDI2-ELTE
Hanczár Gergely PhD 2008  NDI2-ELTE
Hunya Márta PhD 2008  NDI2-ELTE
(50%) Pajtókné Tari Ilona PhD 2008  NDI2-ELTE
Simonics István PhD 2008  NDI2-ELTE
Strohner József PhD 2008  NDI2-ELTE
Török Balázs PhD 2008  NDI2-ELTE
Deszpot Gabriella PhD 2006  NDI2-ELTE
Major Éva PhD 2006  NDI2-ELTE
Takahashi Michiko PhD 2003  NDI2-ELTE
Varrók Ilona PhD 2003  NDI2-ELTE
(50%) Bárdné Feind teréz PhD 2002  NDI2-ELTE
Gaul Emil PhD 2002  NDI2-ELTE
Vári Ágnes PhD 2002  NDI2-ELTE
Horváth Dezsőné PhD 2001  NDI2-ELTE
(50%) Guttmann Barbara DLA 2010  NDI2-ELTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Kovács Hajnalka PhD (2019/07)  NDI2-ELTE
Simon Tünde PhD (2019/05)  NTDI-SZTE
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Babály Bernadett (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
Bereczki Enikő Orsolya (PhD) 2016/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Gaul-Ács Ágnes (PhD) (2020/08)  NDI2-ELTE
Szálas Tímea (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
(50%) Tóth Alisa (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Vizuális alkotó és befogadó képességek fejlődése, vizuális tehetség, vizuális nevelés története.) Információs és kommunikációs technológiák az oktatásban: informatikai kompetencia, esélyteremtés
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
multimédia-művészet
Közlemények
2016

Karpati Andrea, Freedman Kerry, Castro Juan Carlos, Kallio-Tavin Mira, Heijnen Emiel: Collaboration in Visual Culture Learning Communities: Towards a Synergy of Individual and Collective Creative Practice, INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION &: (&) p. n/a.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2016

Andrea Kárpáti, Bernadett Babály, László Budai: Onlinetests für die Teilkompetenz Imaginieren (Raumvorstellung), In: Szerk.: Ernst Wagner, Szerk.: Diederik Schönau Cadre Europ.en Commun de Référence pour la Visual Literacy – Prototype: Common European Framework of Reference for Visual Literacy – Prototype; Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Visual Literacy – Prototyp. New York: Waxmann Verlag Gmbh, 2016. pp. 319-327.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
2016

Babály B, Kárpáti A: The impact of creative construction tasks on visuospatial information processing and problem solving, ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA 13: (7) pp. 159-180.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2013

Karpati Andrea, Gyebnar Viktoria: The Test for Creative Thinking, VISUAL INQUIRY: LEARNING AND TEACHING ART 2: (1) pp. 27-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2013

Kerry Freedman, Emiel Heijnen, Mira Kallio-Tavin, Kárpáti Andrea, Papp László: Visual Culture Learning Communities: How and What Students Come to Know in Informal Art Groups, STUDIES IN ART EDUCATION 54: (2) pp. 103-115.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 30
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2013

Andrea Kárpáti, Lisa Kay: Visual Expression of Beauty and Ugliness in Adolescent Art, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 9: (2) pp. 155-172.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2012

Kárpáti A, Dorner H: Developing Epistemic Agencies Of Teachers Through ICT-Based Retooling (Chapter 13), In: Szerk.: Paavola S, Szerk.: Morch A, Szerk.: Moen A Handbook on Trialogical Learning. Rotterdam: Sense Publishers, 2012. pp. 219-232.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2009

Kárpáti A: Web 2 Technologies for Net Native Language Learners: a "Social CALL", RECALL 21: (2) pp. 139-156.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 26
nyelv: angol
DOI 
2007

Kárpáti A, Ollé J: Tanárok informatikai képességeinek és pedagógiai stratégiáinak integrált fejlesztése., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 17: (4) pp. 14-23.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2005

Kárpáti Andrea : A kamaszok vizuális nyelve, Budapest: Akadémiai Kiadó, 312 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:84 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
289
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
404
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
9
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
66 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
88
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
24
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
427
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Tagja vagyok a Szegedi Tudományegyetem MTA-SZTE Képességkutató Csoportjának.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2357 ( 2017. V. 15. )