Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2022. VII. 25.
Személyes adatok
Kárpáti Andrea
név Kárpáti Andrea
intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
Egyetemi Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Fizika Doktori Iskola (oktató)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
MKE Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola
(tudományági) Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 14%
ELTE Fizika Doktori Iskola 1%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 10%
BCE Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola 70%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
MKE MKEDI (tudományági) Doktori Tanács (teljes jogú külső tag) 1%
MKE MKEDI (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
MKE Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag) 1%
MKE Egyetemi Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Budapesti Corvinus Egyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 482-7399
mobiltelefon száma +36 30 211-4936
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1987
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2003
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2019 - Budapesti Corvinus Egyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 33.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 28.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Babály Bernadett PhD 2021  NDI2-ELTE
(50%) Tóth Alisa PhD 2020  NTDI-SZTE
Bereczki Enikő Orsolya PhD 2019  NDI2-ELTE
Simon Tünde PhD 2018  NTDI-SZTE
(50%) Császár Lilla PhD 2017  OTNDI
Hortoványi Judit PhD 2017  NDI2-ELTE
Kétyi András PhD 2016  NTDI-SZTE
Molnár Pál PhD 2016  NTDI-SZTE
(50%) Tóth-Mózer Szilvia PhD 2016  NDI2-ELTE
Bredács Alíz PhD 2013  NDI2-ELTE
Dobák Dóra PhD 2012  NDI2-ELTE
Tartsayné Németh Nóra PhD 2012  NDI2-ELTE
Főző Attila László PhD 2011  NDI2-ELTE
Lakatosné Török Erika PhD 2011  NTDI-SZTE
Dorner Helga PhD 2010  NTDI-SZTE
Fehér Péter PhD 2009  NTDI-SZTE
Köves Szilvia PhD 2009  NDI2-ELTE
Csoma Katalin PhD 2008  NDI2-ELTE
Hanczár Gergely PhD 2008  NDI2-ELTE
Hunya Márta PhD 2008  NDI2-ELTE
(50%) Pajtókné Tari Ilona PhD 2008  NDI2-ELTE
Simonics István PhD 2008  NDI2-ELTE
Strohner József PhD 2008  NDI2-ELTE
Török Balázs PhD 2008  NDI2-ELTE
Deszpot Gabriella PhD 2006  NDI2-ELTE
Major Éva PhD 2006  NDI2-ELTE
Takahashi Michiko PhD 2003  NDI2-ELTE
Varrók Ilona PhD 2003  NDI2-ELTE
(50%) Bárdné Feind teréz PhD 2002  NDI2-ELTE
Gaul Emil PhD 2002  NDI2-ELTE
Vári Ágnes PhD 2002  NDI2-ELTE
Horváth Dezsőné PhD 2001  NDI2-ELTE
(50%) Guttmann Barbara DLA 2010  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Gaul-Ács Ágnes (PhD) 2021/01  NDI2-ELTE
(50%) Paál Zsuzsanna Virág (DLA) 2020/08  MKEDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Kuttner Ádám (PhD) (2023/08)  SZKDI-BCE
Biró Ildikó (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Klima Gábor (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
(50%) Somogyi-Rohonczy Zsófia (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
Szettele Katinka Mária (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
(50%) Pók Tímea (DLA) (2024/08)  MKEDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Vizuális alkotó és befogadó képességek fejlődése, vizuális tehetség, vizuális nevelés története.) Információs és kommunikációs technológiák az oktatásban: informatikai kompetencia, esélyteremtés
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
művészetek *
Közlemények
2021

Alisa Tóth, Gyöngyvér Molnár, Andrea Kárpáti: Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters, INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION 40: (1) pp. 108-125.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Bereczki Enikő Orsolya, Kárpáti Andrea: Technology-enhanced creativity: a multiple case study of digital technology-integration expert teachers’ beliefs and practices, THINKING SKILLS AND CREATIVITY 39: 100791
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: angol
URL 
2020

Groenendijk T, Haanstra F, Kárpáti A: Self-assessment in art education through a visual rubric, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 39: (1) pp. 153-175.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2020

Kárpáti Andrea, Gaul-Ács Ágnes, Tóth Alisa: Visual Literacy Development of Young Children: Nurture Above Nature, In: G., Coutts; T., Eça (szerk.) Learning Through Art: International Perspectives, International Society For Education Through Art (INSEA) (2020) pp. 219-238.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
URL 
2019

Karpati Andrea, Schonau Diederik: The Common European Framework of Reference for Visual Literacy: Looking for the bigger picture, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 15: (1) pp. 3-14.
dokumentum típusa:
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2018

Bereczki Enikő Orsolya, Kárpáti Andrea: Teachers’ beliefs about creativity and its nurture: A systematic review of the recent research literature, EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW 23: pp. 25-56.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 111
nyelv: angol
URL 
2018

Groenendijk Talita, Haanstra Folkert, Karpati Andrea: A new tool for developmental assessment based on the Common European Framework of Reference for Visual Literacy - an international usability study, INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 14: (3) 10.1386/eta.14.3.353_1
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2017

Karpati Andrea, Freedman Kerry, Castro Juan Carlos, Kallio-Tavin Mira, Heijnen Emiel: Collaboration in Visual Culture Learning Communities: Towards a Synergy of Individual and Collective Creative Practice, INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION 36: (2) pp. 164-175.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
2016

Andrea Kárpáti, Bernadett Babály, László Budai: Onlinetests für die Teilkompetenz Imaginieren (Raumvorstellung), In: Ernst, Wagner; Diederik, Schönau (szerk.) Cadre Europ.en Commun de Référence pour la Visual Literacy – Prototype, Waxmann Verlag Gmbh (2016) pp. 319-327.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
2013

Kerry Freedman, Emiel Heijnen, Mira Kallio-Tavin, Kárpáti Andrea, Papp László: Visual Culture Learning Communities: How and What Students Come to Know in Informal Art Groups, STUDIES IN ART EDUCATION 54: (2) pp. 103-115.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 35
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:169 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
478
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
473
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
24
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
66 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
159
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
46
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
682
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője (2016-2020).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )