Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. IX. 08.
Személyes adatok
Vass Vilmos
név Vass Vilmos
intézmény neve
doktori iskola
PTE Filozófia Doktori Iskola (oktató)
Elérhetőségek
mobiltelefon száma +36 30 665-6324
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2000
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága multidiszciplináris társadalomtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pannon Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
Jelenlegi munkahelyek
2014 - Budapesti Metropolitan Egyetem (további intézmény)
további (egyetemi docens, szakvezető)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Shain Sarit PhD 2016  NDI2-ELTE
Kubinger-Pillmann Judit PhD 2014  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
(50%) Gönczöl Enikő (PhD) 2015/08  OTNDI
Petry Annamária (PhD) 2013/08  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A curriculumelmélet hazai és nemzetközi folyamatainak összehasonlító vizsgálata különös tekintettel a tantárgyköziségre, a tanulásközpontúságra és a kreativitásra vonatkozóan.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2020

Vass Vilmos: A tudásgazdaság és a 21. századi kompetenciák összefüggései, ÚJ MUNKAÜGYI SZEMLE 1: (1) pp. 30-37.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2019

Smith K. M., Vass V.: Towards Creative Transformational Leadership in Higher Education, ZBORNIK INSTITUTA ZA PEDAGOSKA ISTRAZIVANJA 51: (1) pp. 238-284.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Vass Vilmos: A tanulás reneszánsza, MAGISZTER: A ROMÁNIAI MAGYAR PEDAGÓGUSOK SZÖVETSÉGÉNEK SZAKMAI-MÓDSZERTANI FOLYÓIRATA 17: (2) pp. 4-14.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2018

Vass Vilmos: The Transformation and Complexity of the Curriculum. The curriculum as a product and/or a process?, ERUDITIO - EDUCATIO 13: (3) pp. 5-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2018

Vass Vilmos: A demokratikus állampolgárság és az állampolgári kompetencia fejlesztésének összefüggései a Nat-evolúció folyamatában, CIVIL SZEMLE 15: (2) pp. 73-88.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Vass Vilmos: Creativity development and creative knowledge transfer at higher education, In: Chova, L.G.; Martinez, A.L.; Torres, I.C. (szerk.) INTED2017, International Association of Technology, Education and Development (IATED) (2017) pp. 9842-9850.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2017

Vass Vilmos: Dialógus — A transzverzális kompetenciák tantervfejlesztési összefüggései, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 3: (1-4) pp. 55-65.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Vass Vilmos: Project-based competency development in teacher education, In: Bodáné, Kendrovics Rita (szerk.) Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban : Nemzetközi Tudományos Konferencia tanulmánykötete, Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar (2017) pp. 70-82.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2017

Melanie K Smith, Vilmos Vass: The relationship between internationalisation, creativity and transformation: A case study of higher education in Hungary, TRANSFORMATION IN HIGHER EDUCATION 2: (1) pp. 1-9.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2017

Vass Vilmos: A kompetenciaalapú tantervi megközelítések, ERUDITIO - EDUCATIO 12: (4) pp. 5-13.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
191
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
187
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
8
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
46 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
26
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
189
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
2007-2009 a Pannon Egyetem Bölcsészettudományi Kar,Tanárképző Központ vezetője. 2009- ELTE PPK Neveléstudományi Intézet habilitált egyetemi docense. Az Anyanyelv-pedagógia, a Kisgyermek, az Új Pedagógiai Szemle szerkesztőbizottsági tagja. Az Association Supervision and Curriculum Development (ASCD) és az Austrian Society for Cognitive Science (ASoCS) szervezet tagja. 2007-2009: MAB Pedagógiai-Pszichológia Bizottság tagja. Az MTA Pedagógiai Bizottság Pedagógusképzési Albizottságának tagja.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )