Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2018. V. 16.
Személyes adatok
Csíkos Csaba
név Csíkos Csaba
intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
Egyetemi Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
ELTE Matematika Doktori Iskola (törzstag)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 10%
ELTE Matematika Doktori Iskola 70%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 20%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím csikos.csabatok.elte.hu
telefonszám +36 1 487-8143
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 11
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bacsa Éva PhD 2014  NTDI-SZTE
Dohány Gabriella PhD 2013  NTDI-SZTE
Herzog Csilla PhD 2013  NTDI-SZTE
Molitorisz Anikó PhD 2013  NTDI-SZTE
Kelemen Rita PhD 2010  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
(50%) Altorjay Tamás PhD (2019/05)  NTDI-SZTE
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Vígh-Kiss Erika (PhD) 2015/08  NTDI-SZTE
Berze Gizella (PhD) 2018/08  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Mákné Karika Tímea (PhD) (2022/08)  MDI2-ELTE
Wafubwa Ruth Nanjekho (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Pintér Tünde Kornélia (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés; adaptív problémamegoldó stratégiák; tanulásra vonatkozó meggyőződések
jelenlegi kutatásainak tudományága matematika- és számítástudományok
neveléstudományok
Közlemények
2017

Csapó Benő, Csíkos Csaba, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés, MAGYAR TUDOMÁNY 178: (11) pp. 1339-1351.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2016

Csíkos Csaba: Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition, EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 91: (1) pp. 123-139.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
DOI 
2016

Bacsa Éva, Csíkos Csaba: The Role of Individual Differences in the Development of Listening Comprehension in the Early Stages of Language Learners, In: Szerk.: Nikolov Marianne Assessing Young Learners of English: Global and Local Perspectives. Cham: Springer International Publishing, 2016. pp. 263-289. (Educational Linguistics; 25.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
DOI 
2016

Csíkos Csaba, Dohány Gabriella: Connections between music literacy and music-related background variables: an empirical investigation, VISIONS OF RESEARCH IN MUSIC EDUCATION 28: pp. 1-23.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2015

Csíkos Csaba, Steklács János: Relationships between student performance on arithmetic word problems eye-fixation duration variables and number notation (number words vs. Arabic numerals), MEDITERRANEAN JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION 14: pp. 43-57.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2012

Csíkos Csaba, Szitányi Judit, Kelemen Rita: The effects of using drawings in developing young children’s mathematical word problem solving: A design experiment with third-grade Hungarian students, EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 81: (1) pp. 47-65.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: angol
DOI 
2007

Csíkos Cs : Metakogníció - A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája, Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 186 p. (Tanítás és tanulás)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 38
nyelv: magyar
2006

Csíkos Cs: Nemzetközi rendszerszintű felmérések tanulságai az olvasástanítás számára, In: Józsa Krisztián Szerk.: Józsa Krisztián Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Budapest: Dinasztia, 2006. pp. 175-186.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
1998

Csíkos Cs, B Németh M: A tesztekkel mérhető tudás, In: Szerk.: Csapó Benő Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 83-114.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 24
nyelv: magyar
1997

Bajmócy Péter, Csíkos Csaba: Európai országok népszerűsége egyetemi hallgatók körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 6-7: pp. 71-77.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 27
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:138 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
92
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
158
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
30 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
387

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )