Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. II. 12.
Személyes adatok
Vidákovich Tibor
név Vidákovich Tibor
intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
Egyetemi Habilitációs Bizottság
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (oktató)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (elnök)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Humán Tudományok Doktori Iskola 10%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 87%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (elnök) 1%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
SzTE Egyetemi Habilitációs Bizottság 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2019. III. 01.)
Elérhetőségek
drótpostacím t.vidakovichedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-817
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Magyar Tudományos Akadémia
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1988 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 18
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 8
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Dancs Katinka PhD 2018  NTDI-SZTE
Pintér Henriett PhD 2013  NTDI-SZTE
Vígh Tibor PhD 2011  NTDI-SZTE
Csíkos Csaba PhD 2001  NTDI-SZTE
Kontra József PhD 2001  NTDI-SZTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Budis Imola (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Waluyo Mohamad (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Héreginé Nagy Márta (PhD) (2021/08)  NTDI-SZTE
Dudok Fanni (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Nguyen Huy Cuong (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Pedagógiai értékelés, tesztelés; diagnosztikus értékelés, tesztbankok; vizsgák, vizsgarendszerek. A deduktív gondolkodás és a matematikai kompetencia értelmezése, fejlődése és fejlesztése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2017

Csapó Benő, Csíkos Csaba, Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Vidákovich Tibor: Neveléstudományi kutatás és kutatóképzés, MAGYAR TUDOMÁNY 178: (11) pp. 1339-1351.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2017

Kasik László, Vidákovich Tibor, Gáspár Csaba, Tóth Edit: Az SPSI-A hazai adaptálásának eredményei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 72: (2) pp. 201-229.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2016

Vidákovich Tibor, Csíkos Csaba, Gáspár Csaba, Krajcsi Attila, Szemerédi Endre, Szitányi Judit, Vancsó Ödön: Mathematics Education in Hungary, In: Csíkos, Csaba; Rausch, Attila; Szitányi, Judit (szerk.) Proceedings of the 40th conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) pp. 93-104.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2015

Vígh T, S Hrebik O, Thékes I, Vidákovich T: Fiatal nyelvtanulók német és angol alapszókincsének online diagnosztikus vizsgálata, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 13-35.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2015

Köböl Erika, Vidákovich Tibor: A mérési körülmények hatása a tanulásban akadályozott tanulók olvasás-szövegértés teljesítményére, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25: (4) pp. 3-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
URL 
2012

Csíkos Csaba, Vidákovich Tibor: A matematikatudás alakulása az empirikus vizsgálatok tükrében, In: Szerk.: Csapó Benő Mérlegen a magyar iskola. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 83-130.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2009

Vidákovich T: A tapasztalati következtetés fejlődése az óvodától a középiskoláig, MAGYAR PEDAGÓGIA 108: (3) pp. 199-224.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
2004

Nagy József, Józsa Krisztián, Vidákovich Tibor, Fazekasné Fenyvesi Margit Szerk.: Nagy József: Az elemi alapkészségek fejlődése 4-8 éves életkorban, Szeged: Mozaik Kiadó, 119 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 58
nyelv: magyar
2001

Vidákovich T: Diagnosztikus tudásszint- és képességvizsgálatok, In: Szerk.: Csapó B, Szerk.: Vidákovich T Neveléstudomány az ezredfordulón: Tanulmányok Nagy József tiszteletére. Budapest: Tankönyvkiadó, 2001. pp. 314-327.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
1998

Vidákovich T: Tudományos és hétköznapi logika: a tanulók deduktív gondolkodása, In: Szerk.: Csapó Benő Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 191-220.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 37
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:117 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
144
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
111
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
12
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
30 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
23
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
6
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
559

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )