Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2018. I. 03.
Személyes adatok
Korom Erzsébet
név Korom Erzsébet
születési év 1969
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím koromedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-000/3287
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2011
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1998 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bús Enikő PhD 2018  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Bús Enikő PhD (2020/09)  NTDI-SZTE
Fűz Nóra PhD (2019/05)  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Hégető Katalin (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Kósa Maja (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Orosz Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Veres Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Szabó Zsófia Gabriella (PhD) (2018/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáselmélet, természettudományos nevelés: a tartalmi tudás szerveződése, fogalmi fejlődés, fogalmi váltás, megértési problémák, tévképzetek, a megértést segítő tanítási módszerek
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2017

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet: A feladatmegoldási idő változása kombinatív képességre irányuló fejlesztőkísérlet elő‐ és utótesztje során 3. évfolyamosok körében, In: Szerk.: Zsolnai Anikó, Szerk.: Kasik László Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, 2017. pp. 209-223.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
URL 
2016

Korom Erzsébet, Csíkos Csaba, Csapó Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 30-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2016

Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Gyenes Tamás, B Németh Mária: Kutatási készségek online mérése a 8–11. évfolyamon, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 117-130.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2015

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet, Pásztor Attila: A kombinatív képesség rövid távú fejleszthetősége 3. évfolyamon természettudományos kontextusban, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (4) pp. 383-401.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Korom Erzsébet, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: A természettudományi online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Korom Erzsébet, Szerk.: Molnár Gyöngyvér A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 17-33.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
URL 
2015

Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Veres Gábor, B Németh Mária: A természettudományos gondolkodás online diagnosztikus értékelése, In: Szerk.: Csapó Benő, Szerk.: Korom Erzsébet, Szerk.: Molnár Gyöngyvér A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 35-116.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
URL 
2005

Korom Erzsébet : Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 191 p. (Tanítás és tanulás)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 72
nyelv: magyar
2000

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 28
nyelv: magyar
1998

Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Szerk.: Csapó Benő Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 139-167.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 47
nyelv: magyar
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1997: (2) pp. 12-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:179 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
53
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
139
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
1
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
29 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
2
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
2
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
397

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )