Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. XI. 05.
Személyes adatok
Korom Erzsébet
név Korom Erzsébet
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
(tudományági) Habilitációs Bizottság
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 98%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
MAB minősítés Doktori iskola újra értékelésére vár
Elérhetőségek
drótpostacím koromedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-000/3287
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2011
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1998 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bús Enikő PhD 2018  NTDI-SZTE
Fűz Nóra PhD 2018  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Gál-Szabó Zsófia Gabriella PhD (2022/01)  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Purák Szandra (PhD) (2023/08)  NTDI-SZTE
Wicaksono Azizul Ghofar Candra (PhD) (2023/08)  NTDI-SZTE
Bánfi Gréta (PhD) (2022/08)  NTDI-SZTE
Hégető Katalin (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Kósa Maja (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Orosz Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Veres Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáselmélet, természettudományos nevelés: a tartalmi tudás szerveződése, fogalmi fejlődés, fogalmi váltás, megértési problémák, tévképzetek, a megértést segítő tanítási módszerek
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2018

Erzsébet Korom, Enikő Bús, Mária B Németh: The effect of teaching strategies on 4th grade children's scientific reasoning skills, In: Odilla, Finlayson; Eilish, McLoughlin; Sibel, Erduran; Peter, Childs (szerk.) Research, Practice and Collaboration in Science Education, Dublin City University (2018) pp. 529-517.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2016

Korom Erzsébet, Csíkos Csaba, Csapó Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 30-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
URL 
2016

Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Gyenes Tamás, B Németh Mária: Kutatási készségek online mérése a 8–11. évfolyamon, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (3) pp. 117-130.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Szabó Zsófia Gabriella, Korom Erzsébet, Pásztor Attila: A kombinatív képesség rövid távú fejleszthetősége 3. évfolyamon természettudományos kontextusban, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (4) pp. 383-401.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Nagy Lászlóné, Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Veres Gábor, B Németh Mária: A természettudományos gondolkodás online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Korom, Erzsébet; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) A természettudományi tudás online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 35-116.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
URL 
2005

Korom Erzsébet: Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Műszaki Könyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 78
nyelv: magyar
2000

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
1998

Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Csapó, Benő (szerk.) Az iskolai tudás, Osiris Kiadó (1998) pp. 139-167.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 49
nyelv: magyar
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1997: (2) pp. 12-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 31
nyelv: magyar
URL 
1997

Korom Erzsébet: Naiv elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásakor, MAGYAR PEDAGÓGIA 97: (1) pp. 19-40.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 52
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:244 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
160
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
156
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
29 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
27
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
12
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
470

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )