Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. III. 21.
Személyes adatok
név Takács Zsófia
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím takacs.zsofiappk.elte.hu
telefonszám +36 30 838-9081
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2015
fokozat tudományága szociológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Leideni Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2015 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
(50%) Zimonyi Nóra (PhD) 2017/01  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Kassai Réka (PhD) (2022/08)  PDI1-ELTE
(50%) Vekety Boglárka (PhD) (2021/08)  NDI2-ELTE
(50%) Koncz Ádám (PhD) (2020/08)  PDI1-ELTE
(50%) Metaferia Biruk Kebede (PhD) (2020/08)  PDI1-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület kisgyermekkori kognitív fejlődés és fejlesztés, nyelvi fejlődés, írás-olvasás készségek fejlődése, végrehajtó múködések fejlődése, mesekönyvolvasás és elektronikus mesekönyvek, meditáció
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
pszichológiai tudományok
Közlemények
2019

Sarı Burcu, Başal Handan Asûde, Takacs Zsofia K., Bus Adriana G.: A randomized controlled trial to test efficacy of digital enhancements of storybooks in support of narrative comprehension and word learning, JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 179: pp. 212-226.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2019

Kassai Reka, Futo Judit, Demetrovics Zsolt, Takacs Zsofia K.: A meta-analysis of the experimental evidence on the near- and far-transfer effects among children’s executive function skills., PSYCHOLOGICAL BULLETIN 145: (2) pp. 165-188.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2019

Takacs Zsofia K., Kassai Reka: The efficacy of different interventions to foster children’s executive function skills: A series of meta-analyses., PSYCHOLOGICAL BULLETIN 145: (7) pp. 653-697.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2018

Kiraly O, Griffiths MD, King DL, Lee HK, Lee SY, Banyai F, Zsila A, Takacs ZK, Demetrovics Z: Policy responses to problematic video game use: A systematic review of current measures and future possibilities., JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS 7: (3) pp. 503-517.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 27
nyelv: angol
URL 
2018

Takacs Zsofia Katalin, Bus Adriana: How pictures in picture storybooks support young children’s story comprehension: An eye-tracking experiment, JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 174: pp. 1-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2017

Burcu Sari, Takacs Zsofia Katalin, Adriana G. Bus: What are we downloading for our children? Best-selling children’s apps in four European countries, JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD LITERACY online first: 10.1177/1468798417744057
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: angol
URL 
2016

Takacs ZK, Bus AG: Benefits of Motion in Animated Storybooks for Children’s Visual Attention and Story Comprehension. An Eye-Tracking Study, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7: 1591
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: angol
URL 
2015

Takacs Zsofia K, Swart Elise K, Bus Adriana G: Benefits and Pitfalls of Multimedia and Interactive Features in Technology-Enhanced Storybooks A Meta-Analysis, REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCH 85: (4) pp. 698-739.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 116
nyelv: angol
URL 
2015

Bus AG, Takacs ZK, Kegel CAT: Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy, DEVELOPMENTAL REVIEW 35: pp. 79-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 87
nyelv: angol
URL 
2014

Takacs ZK, Swart EK, Bus AG: Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 5: 1366
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 33
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:300 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
17
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
51
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
300


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )