Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2018. VII. 17.
Személyes adatok
név Takács Zsófia
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím takacs.zsofiappk.elte.hu
telefonszám +36 30 838-9081
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2015
fokozat tudományága szociológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Leideni Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2015 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
(50%) Zimonyi Nóra (PhD) 2017/01  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Vekety Boglárka (PhD) (2021/08)  NDI2-ELTE
(50%) Koncz Ádám (PhD) (2020/08)  PDI1-ELTE
(50%) Metaferia Biruk Kebede (PhD) (2020/08)  PDI1-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület kisgyermekkori kognitív fejlődés és fejlesztés, nyelvi fejlődés, írás-olvasás készségek fejlődése, végrehajtó múködések fejlődése, mesekönyvolvasás és elektronikus mesekönyvek, meditáció
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
pszichológiai tudományok
Közlemények
2018

Takacs Zsofia Katalin, Bus Adriana: How pictures in picture storybooks support young children’s story comprehension: An eye-tracking experiment, JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY 174: pp. 1-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2017

Kiraly O, Griffiths MD, King DL, Lee HK, Lee SY, Banyai F, Zsila A, Takacs ZK, Demetrovics Z: Policy responses to problematic video game use: A systematic review of current measures and future possibilities., JOURNAL OF BEHAVIORAL ADDICTIONS 6: Paper 10.1556/2006.6.2017.050. 15 p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2017

Burcu Sari, Takacs Zsofia Katalin, Adriana G. Bus: What are we downloading for our children? Best-selling children’s apps in four European countries, JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD LITERACY online first: Paper 10.1177/1468798417744057. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2016

Takacs ZK, Bus AG: Benefits of Motion in Animated Storybooks for Children’s Visual Attention and Story Comprehension. An Eye-Tracking Study, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7: Paper 1591. 12 p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
DOI 
2016

Sari B, Basal H A, Takacs Z K, Bus A G: Using electronic storybooks to foster word learning in Turkish children, In: Szerk.: Pereira I, Szerk.: Ramos A, Szerk.: Marsh J The digital literacy and multimodal practices of young children: Engaging with emergent research: Proceedings of the first Training School of COST Action IS1410, University of Minho, Braga, Portugal, 6th - 8th June, 2016. Braga: Universidade do Minho, 2016. pp. 166-172.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2016

Takacs Z K, Kassai R, Zimonyi N: A kisgyermekkori végrehajtó funkciókat fejlesztő intervenciók hatékonysága – egy metaanalízis, In: Szerk.: Zsolnai Anikó, Szerk.: Kasik László A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése: XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és absztraktkötet. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, 2016. p. 231.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2015

Takacs Zsofia K, Swart Elise K, Bus Adriana G: Benefits and Pitfalls of Multimedia and Interactive Features in Technology-Enhanced Storybooks A Meta-Analysis, REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCH 85: (4) pp. 698-739.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 50
nyelv: angol
DOI 
2015

Bus AG, Takacs ZK, Kegel CAT: Affordances and limitations of electronic storybooks for young children's emergent literacy, DEVELOPMENTAL REVIEW 35: pp. 79-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 53
nyelv: angol
DOI 
2015

Bus A G, Takacs Z K: Dankzij digitale hulpmiddelen meer leesbegrip en meer leesplezier?, In: Szerk.: Schram D Hoe maakbaar is de lezer?: De doorgaande leeslijn in wetenschappelijk perspectief. Delft: Stichting Lezen, 2015. pp. 97-108. (Stichting Lezen Reeks; 25.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: holland
2014

Takacs ZK, Swart EK, Bus AG: Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 5: Paper 1366. 15 p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: angol
DOI 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:117 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
12
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
21
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
115

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )