Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. XII. 14.
Személyes adatok
Jessner-Schmid Ulrike
név Jessner-Schmid Ulrike
születési év 1960
intézmény neve
doktori iskola
PE Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pannon Egyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2015. XI. 30.)
Elérhetőségek
drótpostacím ulrike.jessneruibk.ac.at
telefonszám +36 88 622-719
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Graz
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Innsbruck
Jelenlegi munkahelyek
2015 - Pannon Egyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 8.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Hofer Barbara PhD 2013  
Forrat Viva Marta PhD 2007  

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Máté Réka PhD (2020/04)  TNyDI
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Megens Manon (PhD) 2014/08  
Oberhofer Kathrin (PhD) 2014/08  
Pittracher-Terek Valentina (PhD) 2012/08  
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Máté Réka (PhD) (2020/01)  TNyDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület nyelvelsajátítás, két- és többnyelvűség, társadalmi nem és nyelvhasználat, interkulturális pragmatika, angol mint a harmadik nyelv, dinamikus rendszerek elmélet, komplexitáselmélet, nyelvvesztés
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
Közlemények
2017

Ulrike Jessner: Multicompetence approaches to language proficiency development in multilingual education, In: Szerk.: O. Garcia, Szerk.: A.Lin, Szerk.: S.May Bilingual and Multilingual Education. New York: Springer (New York), 2017. pp. 161-173. (Encyclopedia of Language and Education)
5, Bilingual Programs
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2016

Jessner U, Allgaeuer-Hackl E, Hofer B: Emerging Multilingual Awareness in Educational Contexts: From Theory to Practice, CANADIAN MODERN LANGUAGE REVIEW-REVUE CANADIENNE DES LANGUES VIVANTES 72: (2) pp. 157-182.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2016

Jessner Ulrike , Megens M, Graus, S.: Crosslinguistic influence in Third Language Acquisition, In: Szerk.: Alonso R Crosslinguistic Influence in Second Language Acquisition. Clevedon: Multilingual Matters Ltd., 2016. pp. 25-50.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2015

Aronin Larissa, Jessner, Ulrike: Understanding current multilingualism: what can the butterfly tell us?, In: Szerk.: Ulrike Jessner-Schmid, Szerk.: Claire J. Kramsch The Multilingual Challenge : Cross-Disciplinary Perspectives. Berlin: De Gruyter Verlag, 2015. pp. 271-292.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
DOI 
2015

Jessner Ulrike, Aronin, L.: Methods in bi- and multilingualism research, In: Szerk.: Manchón Rosa M Research methods and approaches in Applied Linguistics: Looking back and moving forward. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2015. pp. 56-79.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2015

Jessner Ulrike, Claire J. Kramsch: From advantages to challenges of multilingualism, In: Szerk.: Ulrike Jessner-Schmid, Szerk.: Claire J. Kramsch The Multilingual Challenge : Cross-Disciplinary Perspectives. Berlin: De Gruyter Verlag, 2015. pp. 1-18.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2008

Jessner U: A DST model of multilingualism and the role of metalinguistic awareness, MODERN LANGUAGE JOURNAL 92: (2) pp. 270-283.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 47
nyelv: angol
DOI 
2008

Ulrike Jessner-Schmid: Teaching third languages, LANGUAGE TEACHING 41: (1) pp. 15-56.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2006

Jessner U : Linguistic awareness in multilinguals, Edinburgh: Edinburgh University Press, 192 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 56
nyelv: angol
2002

Herdina P, Jessner U : A Dynamic Model of Multilingualism, Clevedon: Multilingual Matters Ltd., 192 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:103 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
62
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
77
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
44 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
107
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
A független idézőim (Google Scholar Citations): 2692, 2010 óta: 1542. H-index: 20.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )