Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
ARCHÍV OLDAL
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2013. XII. 31.
Személyes adatok
Klieme Eckhard
név Klieme Eckhard
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
Elérhetőségek
drótpostacím eckhard.kliemeedu.u-szeged.hu
telefonszám +49 69 247-08116
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Bonn
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2000
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Free University, Berlin
Jelenlegi munkahelyek
2013 - Szegedi Tudományegyetem
további (Visiting Professor)
2001 - Goethe University, Frankfurt (további intézmény)
kutatóprofesszor
2001 - German Institute for International Educational Research (DIPF) (további intézmény)
kutatóprofesszor
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 20
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 13
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bürgermeister Anika PhD 2013  
Peng Pei PhD 2013  
Rauch Dominique PhD 2011  
Jurecka Astrid PhD 2009  
Radisch Falk PhD 2009  
Gerecht Marius PhD 2008  
Jude Nina PhD 2008  
Diedrich Martina PhD 2007  
Kögler Carmen PhD 2007  
Laukart Jutta PhD 2006  
Rakoczy Katrin PhD 2006  
Göbel Kerstin PhD 2005  

Kutatás
kutatási terület educational psychology, educational measurement, comparative education, educational effectiveness
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
pszichológiai tudományok
Közlemények
2013

Rakoczy, K., Harks, B., Klieme, E., Blum, W. & Hochweber, J.: Written feedback in mathematics: Mediated by students’ perception, moderated by goal orientation, Learning and Instruction, pp. 63-73
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2013

Harks, B., Rakoczy, K., Hattie, J., Besser, M. & Klieme, E.: The effects of feedback on achievement, interest and self-evaluation: the role of feedback’s perceived usefulness., Educational Psychology, pp. 1-11
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2013

Rieser, S., Fauth, B., Decristan, J., Klieme, E. & Büttner, G.: The connection between primary school students’ self-regulation in learning and perceived teaching quality, Journal of Cognitive Education and Psychology, pp. 138-156
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2012

Hartig, Johannes; Frey, Adreas; Nold, Günter; Klieme, Eckhard: An application of explanatory item response modeling for model-based proficiency scaling, Educational and Psychological Measurement, pp. 665-686
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
impakt faktor: 1.070
nyelv: angol
DOI 
2009

Lipowsky, F., Rakoczy, K., Pauli, Ch., Drollinger-Vetter, B., Klieme, E. & Reusser, K.: Quality of geometry instruction and its short-term impact on students’ un-derstanding of the Pythagorean Theorem, Learning and Instruction, pp. 527-537
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2009

Hugener, I., Pauli, Ch., Reusser, K., Lipowsky, F., Rakoczy, K & Klieme, E.: Teaching patterns and learning quality in Swiss and German mathematics lessons., Learning and Instruction, pp. 66-78
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2008

Rakoczy, K., Klieme, E., Bürgermeister, A. & Harks, B.: The interplay between student evaluation and instruction., Zeitschrift für Psychologie, pp. 111-124
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2008

Koeppen, K., Hartig, J., Klieme, E. & Leutner, D.: Current issues in competence modeling and assessment, Zeitschrift für Psychologie, pp. 61-73
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2003

Wirth, J. & Klieme, E.: Computer-based Assessment of Problem Solving Competence., Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, pp. 329-345
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2001

Klieme, E. & Baumert, J.: Identifying national cultures of mathematics education: Analysis of cognitive demands and differential item functioning in TIMMS, European Journal of Psychology of Education, pp. 383-400
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista A publikációs lista az MTMT-ben innen nem érhető el
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
200 
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
249 
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0 
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
200 
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
 
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Unfortunately, scientometric information is not available. This is not standard information gathered in German Universities.


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )