Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. IX. 15.
Személyes adatok
név Kálmán Orsolya
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Elérhetőségek
drótpostacím kalman.orsolyappk.elte.hu
telefonszám +36 1 461-4500/3468
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2004 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Muzafarova Taisia (PhD) (2020/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanulás, tanulástámogatás – különösen pedig a tanulási nézetek, egyéni és csoportos tanulási utak és támogatásuk; felsőoktatás-pedagógia; a tanárok folyamatos szakmai fejlődése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Kálmán Orsolya: Innovatív pedagógusok az innovatív gyakorlatukról, In: Szerk.: Vámos Ágnes Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 143-166.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2016

Kálmán Orsolya: Az oktatók elképzelései a szakmai fejlődésükről, pedagógiai kompetenciáikról és a tanításukról, In: Szerk.: Garai Imre; Vincze Beatrix; Szabó Zoltán András Hiteles pedagógia: Tanulmányok Golnhofer Erzsébet tiszteletére. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 46-58.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Kálmán Orsolya: Innovatív tanulási környezetek, In: Szerk.: Benedek András, Szerk.: Golnhofer Erzsébet Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 2013: Tanulás és környezete. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2014. pp. 257-280.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Krisztina Gaskó, Orsolya Kálmán: Learning in Higher Education, In: Szerk.: Ágnes Vámos, Szerk.: Sándor Lénárd Training programme and organisation in the Bologna process of Hungarian higher education: The BaBe project. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 82-98.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2013

Kálmán Orsolya: A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei – hazai kutatások nemzetközi kontextusban, In: Szerk.: Kotschy Beáta Új utak a pedagóguskutatásban: Tanulmánykötet Falus Iván tiszteletére. Eger: Líceum Kiadó, 2013. pp. 81-104.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2013

Kálmán Orsolya: Tanulástámogatás a felsőoktatásban, FELSŐOKTATÁSI MŰHELY: AZ EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ KHT ORSZÁGOS FELSŐOKTATÁSI INFORMÁCIÓS KÖZPONT KIADVÁNYA 7: (2) pp. 15-22.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2012

Honkimäki, Sanna, Kálmán, Orsolya: Approaches to Transition Support for First Year Students in Higher Education, In: Szerk.: Tynjälä P, Szerk.: Stenström M, Szerk.: Saarnivaara M Transitions and Transformations in Learning and Education. Dordrecht: Springer-Verlag, 2012. pp. 247-270.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
DOI 
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György : Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 224 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
URL 
2009

Kálmán Orsolya: Egyetemi hallgatók társas világa, In: Szerk.: Szabolcs Éva Ifjúkorok, gyermekvilágok I.. Budapest: Eötvös József Könyvkiadó, 2009. pp. 94-127.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2004

Kálmán Orsolya: A hallgatók tanulási sajátosságainak változásai a felsőoktatás évei alatt, MAGYAR PEDAGÓGIA 104: (1) pp. 95-114.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:24 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
34
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
50
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
14 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
54

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )