Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. IV. 01.
Személyes adatok
név Kálmán Orsolya
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 461-4500/3468
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2004 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Eszes Fruzsina (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
FEYISA MEBRATE BEKELE (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
(50%) Kardos Dorottya (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Sandar Myo (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
(50%) Muzafarova Taisia (PhD) (2020/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanulás, tanulástámogatás – különösen pedig a tanulási nézetek, egyéni és csoportos tanulási utak és támogatásuk; felsőoktatás-pedagógia; a tanárok folyamatos szakmai fejlődése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Kálmán Orsolya: A felsőoktatás oktatóinak szakmai fejlődése: az oktatói identitás alakulása és a tanulás módjai, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2019: (1) pp. 74-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2018

Erdei Luca Alexa, Verderber Éva, Horváth László, Velkey Kristóf, Kovács István Vilmos, Kálmán Orsolya: Nemzetközi együttműködésben megvalósuló doktori képzések mint a szervezeti tanulás forrásai, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 68: (1-2) pp. 36-58.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2018

Kálmán Orsolya: Az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának megközelítései a felsőoktatásban, In: Fehérvári, Anikó (szerk.) A Borsszem Jankótól Bolognáig., ELTE PPK - L'Harmattan Kiadó (2018) pp. 218-236.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2018

Kálmán Orsolya, Rapos Nóra: Teachers’ Experiences and Perceptions about Professional Development and their Innovative Practices, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 8: (3) pp. 43-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2017

Bajzáth Angéla, Kálmán Orsolya, Rapos Nóra: A képzési program fejlesztése, In: Lukács, István; Derényi, András (szerk.) Kézikönyv a képzési programok tanulási eredményeken alapuló fejlesztéséhez, felülvizsgálatához, Oktatási Hivatal (2017) pp. 41-84.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2016

Kálmán Orsolya: Innovatív pedagógusok az innovatív gyakorlatukról, In: Vámos, Ágnes (szerk.) Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje, ELTE Eötvös Kiadó (2016) pp. 143-166.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2014

Kálmán Orsolya: Innovatív tanulási környezetek, In: Benedek, András; Golnhofer, Erzsébet (szerk.) Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 2013, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2014) pp. 257-280.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2013

Kálmán Orsolya: A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei – hazai kutatások nemzetközi kontextusban, In: Kotschy, Beáta (szerk.) Új utak a pedagóguskutatásban, Líceum Kiadó (2013) pp. 81-104.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2012

Honkimäki Sanna, Kálmán Orsolya: Approaches to Transition Support for First Year Students in Higher Education, In: Tynjälä, P; Stenström, M; Saarnivaara, M (szerk.) Transitions and Transformations in Learning and Education, Springer-Verlag (2012) pp. 247-270.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György: Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:26 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
44
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
63
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
14 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
56


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. november 22-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )