Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. IX. 13.
Személyes adatok
Mészáros György
név Mészáros György
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím meszaros.gyorgyppk.elte.hu
telefonszám +36 70 231-3029
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 3
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Sárospataki Barnabás PhD 2023  NDI2-ELTE
(50%) Tóth Tamás PhD 2019  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Csík Orsolya (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
(50%) Estrela Pereira Adrian (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
Lukács Lilla Judit (PhD) 2021/08  NDI2-ELTE
(50%) Maringa John Njeru Mutua (PhD) 2022/08  NDI2-ELTE
(50%) Pocstar Moldir (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
Sárospataki Barnabás (PhD) 2020/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Jakubikné Tóth Mária (PhD) (2027/08)  NDI2-ELTE
(50%) Mátó Áron (PhD) (2027/08)  NDI2-ELTE
(50%) Károlyi Júlia (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
(50%) Szarka Alexandra (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
(50%) Szentpétery-Nagy Melinda (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
Győrfiné Körtvélyesi Franciska (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Snani Nourhane (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Totoba Baru (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület ifjúsági szubkultúrák, szexuális kisebbségek az iskolában, tanárok folyamatos fejlődése, kritikai pedagógia
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
szociológiai tudományok
Közlemények
2022

Sárospataki Barnabás, Mészáros György: Sexuality in teaching – good, bad or ugly? Lessons from a collaborative ethnographic study, REVISTA DE STIINTELE EDUCATIEI / JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES 23: (1) pp. 3-21.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Mészáros György: Kritikai pedagógiák - megközelítések és viták, FORDULAT (28) pp. 22-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2019

Neumann Eszter, Mészáros György: From Public Education to National Public Upbringing, In: Kenneth, Jones; Anna, Traianou (szerk.) Austerity and the Remaking of European Education, Bloomsbury Publishing (2019) pp. 117-146.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
2019

Mészáros György, Lukács Lilla Judit, Szondi Boglárka: Democratic school governance for inclusion: a whole community approach, Council of Europe Publishing
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2019

Kateřina Hodická, Dagmar Krišová, Lilla Lukács, György Mészáros, Lenka Polánková, Dorottya Rédai, Réka Sáfrány, Claudia Schneider, Lukáš Slavík, Renate Tanzberger: Gender in national education documents and teaching resources, and in teachers' pedagogical approaches and everyday teaching practices in Austria, the Czech Republic and Hungary - Comparative Report, In: Rédai, Dorottya; Sáfrány, Réka (szerk.) Gender in national education documents and teaching resources, and in teachers' pedagogical approaches and everyday teaching practices in Austria, the Czech Republic and Hungary, Towards Gender Sensitive Education (2019) p. 1.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2018

Tóth Tamás, Mészáros György, Marton András: We should've made a revolution: A critical rhapsody of the Hungarian education system's catching-up revolutions since 1989, POLICY FUTURES IN EDUCATION 16: (4) pp. 465-481.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
URL 
2018

Mészáros György: The position of an educational researcher in a semi-peripheral region, In: Lotar, Rasinski; Dave, Hill; Kostas, Skordoulis (szerk.) Marxism and Education: International Perspectives on Theory and Action Marxism and Education, Routledge (2018) pp. 89-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2017

Mészáros György: Pedagógiai etnográfia, ELTE Eötvös Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2015

Mészáros György: The “Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School, In: Paul, Smeyers; David, Bridges; Nicholas, C. Burbules; Morwenna, Griffiths (szerk.) International Handbook of Interpretation in Educational Research, Springer International Publishing (2015) pp. 705-726.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2012

Takács J, Dombos T, Mészáros Gy, P Tóth T: Don’t Ask, Don’t Tell, Don’t Bother, In: L, Trappolin; A, Gasparini; R, Wintemute (szerk.) Confronting Homophobia in Europe, Hart Publishing (2012) pp. 79-105.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 14
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:30 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
80
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
74
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
167


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )