Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. XI. 17.
Személyes adatok
név Babarczy Anna
intézmény neve
doktori iskola
BME Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány) (témavezető)
(tudományági) Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács (tanácskozási jogú tag)
SzTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (oktató)
PPKE Nyelvtudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása BME Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány) 99%
BME PDI-BME (tudományági) Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács (tanácskozási jogú tag) 1%
Elérhetőségek
drótpostacím babarczycogsci.bme.hu
telefonszám +36 1 463-1073
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Edinburgh
Jelenlegi munkahelyek
2004 - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 3
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Káldi Tamás PhD 2021  PDI-BME
(50%) Szücs Márta Zita PhD 2016  NYDI-SZTE
(50%) Jelencsik-Mátyus Kinga PhD 2015  NYDI-SZTE
Fekete István PhD 2013  PDI-BME

abszolutóriumot szerzett:
Balázs Andrea (PhD) 2018/08  PDI-BME
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Bűdi Boglárka (PhD) (2024/08)  PDI-BME
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület kísérleti pragmatika, nyelvi fejlődés, kognitív fejlődés, tudatelmélet
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
pszichológiai tudományok
Közlemények
2021

Káldi Tamás, Babarczy Anna: Linguistic focus guides attention during the encoding and refreshing of working memory content, JOURNAL OF MEMORY AND LANGUAGE 116: p. 104187.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2021

Káldi Tamás, Szöllösi Ágnes, Babarczy Anna: Hungarian Structural Focus: Accessibility to Focused Elements and Their Alternatives in Working Memory and Delayed Recognition Memory, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12: 10.3389/fpsyg.2021.514886
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Babarczy Anna: Kísérleti pragmatika kutatócsoport, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12: (1) 777
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
URL 
2019

Babarczy Anna: Gyermeknyelvi korpuszok és erőforrások, In: Sulyok, Hedvig; Juhász, Valéria; Erdei, Tamás (szerk.) Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért, SZTE JGYPK Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék (2019) pp. 64-76.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2019

Babarczy Anna, Szűcs Márta Zita: Az irónia és a hazugság kommunikatív komponenseinek felismerése 5–10 éves korban, MAGYAR NYELV 115: (2) pp. 164-175.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2019

Balázs Andrea, Krizsai Fruzsina, Babarczy Anna: Beszédaktusok megértése óvodás korban, MAGYAR NYELVŐR 143: (3) pp. 311-325.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2019

Balázs Andrea, Babarczy Anna: A pragmatikai kompetencia és nemnyelvi erőforrások összefüggései, In: Bóna, Judit; Horváth, Viktória (szerk.) Az anyanyelv-elsajátítás folyamata hároméves kor után, ELTE Eötvös Kiadó (2019) pp. 33-48.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2018

Anita Habók, Anna Babarczy: Perceptions of Learning: Interviews with First and Second Graders in a Hungarian Primary School, EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 46: (1) pp. 61-71.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2018

Káldi Tamás, Babarczy Anna: Linguistic exhaustivity inference is context dependent, ACTA LINGUISTICA HUNGARICA / ACTA LINGUISTICA ACADEMICA 65: (4) pp. 547-595.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2017

Szücs M, Babarczy A: The role of Theory of Mind, grammatical competence and metapragmatic awareness in irony comprehension, In: Stavros, Assimakopoulos (szerk.) Pragmatics at its Interfaces, De Gruyter Mouton (2017) pp. 129-148.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:15 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
70
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
69
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
1
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
2 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
328

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )