Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 05.
Személyes adatok
Dringó-Horváth Ida
név Dringó-Horváth Ida
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
KRE Történelemtudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 80%
KRE Történelemtudományi Doktori Iskola 20%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Károli Gáspár Református Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dringo.horvath.idakre.hu
telefonszám +36 20 410-1607
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2004
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2019
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2006 - Károli Gáspár Református Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 2
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Veres Violetta PhD 2024  TDI-KRE

abszolutóriumot szerzett:
(50%) Veres Violetta (PhD) 2021/08  TDI-KRE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Sebestyén Lilla Anna (PhD) (2027/08)  NDI2-ELTE
Kussaiynkyzy Gulmira (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület digitális kompetenciák és fejlesztésük, felsőoktatásdidaktika, idegen nyelvek tanításának elmélete, digitális taneszközök és tanulási környezetek a (nyelv)oktatásban
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
nyelvtudományok
Közlemények
2023

Márkus Katalin P, Fajt Balázs, Dringó-Horváth Ida: Dictionary Skills in Teaching English and German as a Foreign Language in Hungary: A Questionnaire Study, INTERNATIONAL JOURNAL OF LEXICOGRAPHY 36: (2) pp. 173-194.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
2021

M. Pintér Tibor, Bodnár Éva, Dósa Katalin, Dorner Helga, Lénárt Krisztina, Lengyelné Molnár Tünde, Gorana Misic, Ollé János, Margaryta Rymarenko, Vörös Zoltán, Dringó-Horváth Ida: Oktatásinformatikai helyzetkép a magyarországi felsőoktatásban, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 71: (3-4) pp. 54-74.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
URL 
2020

Dringó-Horváth Ida, Dombi Judit, Hülber László, Menyhei Zsófia, M. Pintér Tibor, Papp-Danka Adrienn: Az oktatásinformatika módszertana a felsőoktatásban, Károli Gáspár Református Egyetem IKT Kutatóközpontja
dokumentum típusa: Könyv/Kézikönyv
független idéző közlemények száma: 20
nyelv: magyar
2020

Hülber László, Papp-Danka Adrienn, Dringó-Horváth Ida: A felsőoktatás digitális oktatási kultúrájának korrajza szakértői interjúk alapján, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 4: pp. 302-330.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 8
nyelv: magyar
URL 
2020

Horváth László, Misley Helga, Hülber László, Papp-Danka Adrienn, M. Pintér Tibor, Dringó-Horváth Ida: Tanárképzők digitális kompetenciájának mérése – a DigCompEdu adaptálása a hazai felsőoktatási környezetre, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 8: (2) pp. 5-25.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida, Gonda Zsuzsa: Tanárjelöltek IKT-kompetenciájának jellemzői és fejlesztési lehetőségei, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 16: (2) pp. 21-48.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 31
nyelv: magyar
URL 
2018

Dringó-Horváth Ida: IKT a tanárképzésben: a magyarországi képzőhelyek tanárképzési moduljában oktatók IKT-mutatóinak mérése, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 68: (9-10) pp. 13-41.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
2017

Dringó-Horváth Ida: Digitális szótárak ‒ szótárdidaktika és szótárhasználati szokások, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 17: (ksz.) p. 1.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
URL 
2012

Dringó-Horváth Ida: Lernstrategien im Umgang mit digitalen Wörterbüchern, FREMDSPRACHE DEUTSCH 46/2012: pp. 34-40.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 19
nyelv: német
2011

Dringó-Horváth Ida: Hogyan válasszunk elektronikus szótárat a nyelvtanuláshoz?, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (6-7) pp. 141-156.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 16
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:156 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
91
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
86
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
17
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
21
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
260

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )