Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. V. 17.
Személyes adatok
Jessner-Schmid Ulrike
név Jessner-Schmid Ulrike
intézmény neve
doktori iskola
PE Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PE Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pannon Egyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 88 622-719
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Graz
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve University of Innsbruck
Jelenlegi munkahelyek
2015 - Pannon Egyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 8.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Darin Nshiwi PhD 2021  TNyDI
Hofer Barbara PhD 2013  
Forrat Viva Marta PhD 2007  

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Máté Réka PhD (2023/09)  TNyDI
Szabó Noémi PhD (2024/09)  TNyDI
abszolutóriumot szerzett:
Megens Manon (PhD) 2014/08  
Oberhofer Kathrin (PhD) 2014/08  
Pittracher-Terek Valentina (PhD) 2012/08  
(50%) Jarour Anna I.A. (PhD) 2022/08  TNyDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Awawdeh Ahmad Hijazi Tayel (PhD) (2025/08)  TNyDI
Pilbauer-Horváth Lilla (PhD) (2024/08)  TNyDI
hiányos adatú hallgatói:
Máté Réka PhD (2022/08)  TNyDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület nyelvelsajátítás, két- és többnyelvűség, társadalmi nem és nyelvhasználat, interkulturális pragmatika, angol mint a harmadik nyelv, dinamikus rendszerek elmélet, komplexitáselmélet, nyelvvesztés
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
Közlemények
2019

Vetter Eva, Jessner Ulrike: International Research on Multilingualism: Breaking with the Monolingual Perspective, SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: angol
2019

Jessner-Schmid Ulrike: 19. Metalinguistic awareness and multilingual development, In: Darquennes, Jeroen; Salmons, Joseph C.; Vandenbussche, Wim (szerk.) Handbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft / Handbooks of Linguistics and Communication Science (HSK), De Gruyter (2019) pp. 222-234.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
URL 
2018

Jessner-Schmid Ulrike: Language awareness in multilingual learning and teaching, In: Peter, Garrett; Joseph, M. Cots (szerk.) Routledge Handbook of Language Awareness, Routledge (2018) pp. 257-274.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2018

Jessner-Schmid Ulrike: Metacognition in Multilingual Learning: A DMM Perspective, In: Åsta, Haukås; Camilla, Bjørke; Magne, Dypedahl (szerk.) Metacognition in Language Learning and Teaching, Routledge (2018) pp. 31-47.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2018

Jessner-Schmid Ulrike, Valentina Török, Claudia Pellegrini: The role of Latin in multilingual learners’ strategies, Language, Education and Multilingualism – The Langscape Journal Vol.1/2018: (Vol.1/2018) pp. 85-102.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2018

Jessner-Schmid Ulrike, Dominik Unterthiner, Manon Megens, Stephanie Topf: Multilingual Awareness in Tyrolean Material Culture, In: Larissa, Aronin; Michael, Hornsby; Grażyna, Kiliańska-Przybylo (szerk.) The Material Culture of Multilingualism, Springer (2018) pp. 113-130.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2016

Hofer B, Jessner U: Multilingualism at the primary level in South Tyrol: How does multilingual education affect young learners’ metalinguistic awareness and competence in L1, L2 and L3?, LANGUAGE LEARNING JOURNAL 1: pp. 1-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
2015

Aronin Larissa, Jessner Ulrike: Understanding current multilingualism: what can the butterfly tell us?, In: Ulrike, Jessner-Schmid; Claire, J. Kramsch (szerk.) The Multilingual Challenge : Cross-Disciplinary Perspectives, De Gruyter Verlag (2015) pp. 271-292.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
URL 
2015

Angelis Gessica de, Kresic Marijana, Jessner Ulrike: Crosslinguistic Influence and Crosslinguistic Interaction in Multilingual Language Learning, Bloomsbury Publishing
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: angol
2012

Cenoz J, Jessner U: Editorial, INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM 9: (2) p. 131.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
126
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
109
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
16
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
44 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
203
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
A független idézőim (Google Scholar Citations): 2692, 2010 óta: 1542. H-index: 20.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )