Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. XI. 19.
Personal data
name Krisztián Szűcs
year of birth 1975
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School of Business Administration (Supervisor)
Contact details
E-mail address szucskktk.pte.hu
phone number +36 72 501-599/23115
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2002 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Adeolu Dairo (PhD) (2020/08)  DSBA
  Thesis topic proposals
Research
research area marketing research segmentation of consumer markets
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2015

Bittner Zoltán, Kehl Dániel, Szűcs Krisztián: A 15-29 éves magyar fiatalok jellemzői (a tudomány iránti érdeklődés, informálódás, online magatartás, szabadidő, médiahasználat), In: Szerk.: Törőcsik Mária Tanulmányok a TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 „Tudománykommunikáció a Z generációnak” projekt keretében. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2015. pp. 1-68.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2014

Törőcsik Mária, Szűcs Krisztián: Marketingdilemmák a fogyasztó megismerése során, In: Szerk.: Rappai Gábor, Szerk.: Schepp Zoltán Válságtól a jóllétig - a múlt tanulságai, a jelen kihívásai és a jövő útjai: tanulmánykötet az Alapító Generáció tiszteletére. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK), 2014. pp. 215-244.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Törőcsik Mária, Fojtik János, Pavluska Valéria, Gyarmatiné Bányai Edit, Szűcs Krisztián, Lányi Beatrix, Schafferné Dudás Katalin, Nagy Ákos: Fogyasztói magatartásstílusok, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 207-234.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Gyulavári Tamás, Mitev Ariel, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián : A marketingkutatás alapjai, Budapest: Akadémiai Kiadó, 348 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2014

Hornyák Miklós, Kehl Dániel, Kruzslicz Ferenc, Szűcs Krisztián: Az életstílus-alapú szegmentáció módszertani kihívásai, MARKETING ÉS MENEDZSMENT XLVIII: (II. Különszám) pp. 69-82.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Törőcsik Mária, Kehl Dániel, Szűcs Krisztián: Generációs gondolkodás – A Z és az Y generáció életstílus csoportjai, MARKETING ÉS MENEDZSMENT XLVIII: (II. különszám) pp. 3-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Szűcs Krisztián: Válaszadási hajlandóságot befolyásoló attitűdök, In: Szerk.: Hetesi Erzsébet, Szerk.: Révész B "Marketing megújulás": Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája. Szeged: SZTE GTK, 2014. pp. 432-438.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
URL 
2011

Szűcs Krisztián: Online fogyasztói magatartás, In: Szerk.: Bányai Edit, Szerk.: Novák Péter Online üzlet és marketing. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2011. pp. 35-51. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2002

Szűcs Krisztián, Törőcsik Mária, Gergátz Ildikó: Special features of telecom industry, In: Szerk.: ESOMAR Telecommunications Marketing 2002: Gathering pace after re-positioning. Oslo: ESOMAR, 2002. p. 10. 16 p.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2002

Szűcs Krisztián, Rekettye Gábor, Lányi Beatrix: Measuring satisfaction in higher education, In: Szerk.: Minoo Farhangmehr Marketing in a changing world : scope, opportunities and challenges: proceedings of the 31st EMAC Conference, May 28-31, 2002. Braga: University of Minho, 2002. pp. 1-7.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
49
number of scientific publications:
71
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
66

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )