Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. X. 28.
Personal data
Eszter Márkus
name Eszter Márkus
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address eszter.markusbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5531
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2006
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd Tudományegyetem (to be translated)
Employment
1991 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Adrienn Anita Tóth (PhD) (2022/08)  D E
(50%) Madina Karsakpayeva (PhD) (2022/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area special needs education, training of special needs educators and therapists, special needs education of persons with physical disabilities, and with profound and multiple disabilities
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2018

Márkus Eszter: A fejlesztő nevelés-oktatás kialakulásának szakmai előzményei, folyamata, In: Tíz év a fejlesztő nevelés-oktatásban, Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Alapítvány (2018) pp. 9-17.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: Hungarian
2018

Márkus Eszter: Korai fejlesztő és speciális pedagógiai módszerek életkori és fogyatékosságspecifikus bontásban, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó Zrt. (2019) pp. 243-264.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Márkus Eszter: A GYÓGYPEDAGÓGUS-KÉPZÉS HELYZETE ÉS FEJLŐDÉSE AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN, In: Tóth, Péter; Hanczvikkel, Adrienn; Duchon, Jenő (szerk.) Tanulóközpontú oktatás, módszertani megújulás a szakképzésben és a felsőoktatásban, Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ (2017) pp. 280-297.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2017

Márkus Eszter: Halmozott fogyatékosság és testkulturális nevelés, In: Benczúr, Miklósné (szerk.) Adaptált testkultúra és sport fogyatékosságspecifikus alapismeretei, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2017) pp. 193-212.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Márkus Eszter: PREPARATION OF SPECIAL NEEDS EDUCATORS FOR THE INCLUSIVE EDUCATION AT THE BÁRCZI GUSZTÁV FACULTY OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, In: Pavol, Janoško; Veronika, Kušnírová (szerk.) Inkluzívna škola a rodina, Univerzita Komenskeho v Bratislave (2017) pp. 38-54.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2008

Márkus E: Möglichkeiten der sonderpädagogischen Förderung von Kindern mit schwersten und mehrfachen Behinderungen in Ungarn - Bericht einer Forschung, In: Biewer, G; Luciak, M; Schwinge, M (szerk.) Begegnung und Differenz: Menschen – Länder – Kulturen, Klinkhardt (2008) pp. 383-395.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2007

E Márkus: The Situation of Education of Children with Profound and Multiple Disabilities, In: Proceedings of the 9th Congress of the European Federation of Research in Rehabilitation, Medimond International Proceedings (2007) pp. 69-72.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2006

Márkus Eszter: Az értelmi fejlettség alacsony szintjén lévő, vagy súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek számára ajánlható vizsgálati és fejlesztő eljárások, In: Zsoldos, Márta (szerk.) (Gyógy)pedagógiai diagnosztika és tanácsadás, Oktatási Minisztérium; Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány (2006) pp. 204-212.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
1999

Márkus Eszter: Základy výchovy ťažko viacnásobne postihnutých deti, In: Š., Vašek; A., Vančová; Hatos, Gy. (szerk.) Pedagogika viacnasobne postihnutých, Sapientia - EMTE (1999) pp. 190-217.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Slovakian
1994

Márkus Eszter: Képességfejlesztő eszközök a súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek gyógypedagógiai nevelésében, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 8
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:10 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
107
number of scientific publications:
95
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
33 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
5
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
81

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )