Print previewpersonal data approved: 2022. I. 05. Publications |
2020
 from data base, 2022. I. 05. |
Illés Anikó: Bevezető, In: Bényei, Judit; Lődi, Virág; Pallag, Andrea; Szentandrási, Dóra; Széll, Krisztián; Vida, Péter; Illés, Anikó; Schmidt, Andrea (szerk.) Designgondolkodás az iskolában III. A DESIGNGONDOLKODÁS PEDAGÓGIÁJA, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) (2020) pp. 11-13. type of document: language: Hungarian
|
2020
 from data base, 2022. I. 05. |
Bényei Judit, Illés Anikó, Pallag Andrea, Schmidt Andrea: A design, mint a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének lehetősége, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2019, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2020) pp. 167-176. type of document: language: Hungarian
|
2018
 from data base, 2022. I. 05. |
Sándor Katalin, Illés Anikó: A többszörösen különleges alkotók tevékenységének vizsgálata narratív pszichológiai keretben, In: Bodnár, Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában.Renewing Landscapes of Science and Art in the Arts Education of the 21th century, ELTE BTK (2018) pp. 162-163. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: Hungarian
|
2018
 from data base, 2022. I. 05. |
Anikó Illés, Péter Bodor: Cultural heritage and the meaning of museums for young Hungarians, In: Marie, Banks (szerk.) iecon18: Interpret Europe Conference Proceedings, (2018) pp. 81-92. type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke language: English
|
2018
 from data base, 2022. I. 05. |
Anikó Illés, Péter Bodor: Victory of Pictures of Pictures over Original Pictures?, In: Benedek, András; Nyíri, Kristóf (szerk.) Képi Tanulás Műhelye Füzetek - Visual Learning Lab Papers: 7 .sz. (2018/1), BME Műszaki Pedagógia Tanszék (2018) pp. 58-59. type of document: language: English
|
2016
 from data base, 2022. I. 05. |
Kende A, Illés A: On the practice of artistic measurement of social mobility and marginalization, In: M C, Manifold; S, Willis; E, Zimmerman (szerk.) Culturally sensitive art education in a global world: A handbook for teachers, National Art Education Association (2016) pp. 206-214. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: English
|
2016
 from data base, 2022. I. 05. |
Anikó Illés, Péter Bodor: Patterns of Museum Perception in Hungarian University Students, In: Stefano, Mastandrea; Fridanna, Maricchiolo (szerk.) The Role of the Museum in the Education of Young Adults. Motivation, Emotion and Learning, Roma Tre-Press (2016) pp. 185-201. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) language: English
|
2009
 from data base, 2022. I. 05. |
Illés Anikó: Művészetterápia a közoktatásban: elméleti és etikai megfontolások, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 59: (5-6) pp. 233-240. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 5 language: Hungarian
|
2007
 from data base, 2022. I. 05. |
Kende A, Illés A: A rugalmas beiskolázás és az oktatási szakadék összefüggései, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 57: (11) pp. 17-41. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 25 language: Hungarian
|
2003
 from data base, 2022. I. 05. |
Illés Anikó: A magyar történelmi festészet narratív pszichológiai elemzése, MAGYAR TUDOMÁNY 47: (1) pp. 67-77. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 7 language: Hungarian
|
| Number of independent citations to these publications: | 37  |
|
|