Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2022. I. 05.
Personal data
Anikó Illés
name Anikó Illés
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
MOME Doctoral School of Moholy-Nagy Univerity of Art and Design Budapest (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 30%
MOME Doctoral School of Moholy-Nagy Univerity of Art and Design Budapest 70%
accreditation statement submitted to: Moholy-Nagy University of Art and Design, Budapest
Contact details
phone number +36 1 392-1121
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Pécsi Tudományegyetem (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Lorand University
Employment
2007 - Moholy-Nagy University of Art and Design, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5.5
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
Zsuzsanna Horváth PhD 2020  D E
(50%) Angéla Góg DLA 2021  DSMUAD

students with degree granting in process:
Rita Szerencsés PhD (2023/08)  DSMUAD
(50%) Veronika Szalai DLA (2023/12)  DSMUAD
completed course requirement:
Katalin Sándor (PhD) 2019/08  D E
(50%) Dávid Ringeisen (DLA) 2017/08  DSMUAD
present PhD students:
Péter Ghymes (PhD) (2022/08)  DSMUAD
(50%) Linda Rastätter (DLA) (2022/08)  DSMUAD
  Thesis topic proposals
Research
research area psychology of the art, pictorial narrative, social representation theory on pictures, eyemovement studies of social psychology, psychological research on education in general and visual art education
research field in which current research is conducted psychology
arts
Publications
2020

Illés Anikó: Bevezető, In: Bényei, Judit; Lődi, Virág; Pallag, Andrea; Szentandrási, Dóra; Széll, Krisztián; Vida, Péter; Illés, Anikó; Schmidt, Andrea (szerk.) Designgondolkodás az iskolában III. A DESIGNGONDOLKODÁS PEDAGÓGIÁJA, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) (2020) pp. 11-13.
type of document:
language: Hungarian
2020

Bényei Judit, Illés Anikó, Pallag Andrea, Schmidt Andrea: A design, mint a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének lehetősége, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2019, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2020) pp. 167-176.
type of document:
language: Hungarian
2018

Sándor Katalin, Illés Anikó: A többszörösen különleges alkotók tevékenységének vizsgálata narratív pszichológiai keretben, In: Bodnár, Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában.Renewing Landscapes of Science and Art in the Arts Education of the 21th century, ELTE BTK (2018) pp. 162-163.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2018

Anikó Illés, Péter Bodor: Cultural heritage and the meaning of museums for young Hungarians, In: Marie, Banks (szerk.) iecon18: Interpret Europe Conference Proceedings, (2018) pp. 81-92.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2018

Anikó Illés, Péter Bodor: Victory of Pictures of Pictures over Original Pictures?, In: Benedek, András; Nyíri, Kristóf (szerk.) Képi Tanulás Műhelye Füzetek - Visual Learning Lab Papers: 7 .sz. (2018/1), BME Műszaki Pedagógia Tanszék (2018) pp. 58-59.
type of document:
language: English
2016

Kende A, Illés A: On the practice of artistic measurement of social mobility and marginalization, In: M C, Manifold; S, Willis; E, Zimmerman (szerk.) Culturally sensitive art education in a global world: A handbook for teachers, National Art Education Association (2016) pp. 206-214.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2016

Anikó Illés, Péter Bodor: Patterns of Museum Perception in Hungarian University Students, In: Stefano, Mastandrea; Fridanna, Maricchiolo (szerk.) The Role of the Museum in the Education of Young Adults. Motivation, Emotion and Learning, Roma Tre-Press (2016) pp. 185-201.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2009

Illés Anikó: Művészetterápia a közoktatásban: elméleti és etikai megfontolások, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 59: (5-6) pp. 233-240.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2007

Kende A, Illés A: A rugalmas beiskolázás és az oktatási szakadék összefüggései, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 57: (11) pp. 17-41.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 25
language: Hungarian
2003

Illés Anikó: A magyar történelmi festészet narratív pszichológiai elemzése, MAGYAR TUDOMÁNY 47: (1) pp. 67-77.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:37 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
69
number of scientific publications:
61
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
63

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )