Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 08.
Personal data
Sándor Lénárd
name Sándor Lénárd
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address lenard.sandorppk.elte.hu
phone number +36 1 461-4500
mobile phone number +36 20 592-2322
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (to be translated)
Employment
1997 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
Krisztina Czető PhD 2019  D E
Gábor Semsey PhD 2017  D E

completed course requirement:
Eleonóra Riczkó (PhD) 2017/01  D E
(50%) Márton Viktor Zala (PhD) 2023/08  D E
Mónika Hedvig Gomboczné Erdei (PhD) 2016/08  D E
Szilvia Schmitsek (PhD) 2010/08  D E
present PhD students:
(50%) Diana Berényi (PhD) (2027/08)  D E
Dóra Czirfusz (PhD) (2025/08)  D E
Henrietta Muzsalyiné Molnár (PhD) (2025/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area social competence, adaptive education, formative assessment, teachers' views
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Tókos Katalin, Takácsné Kárász Judit, Rapos Nóra, Lénárd Sándor, Szivák Judit: Classroom learning environments and dropout prevention in Hungary, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 58: (4) pp. 741-758.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2022

Lénárd Sándor, Szivák Judit, Tóth-Pjeczka Kata, Urbán Krisztián, Horváth László: Tanulószervezeti jellemzők és a pedagógusok tanulása a hazai köznevelési rendszerben, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10: (1) pp. 37-52.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2022

Lénárd Sándor, Czető Krisztina: Az iskola szervezete, In: Falus, Iván; Szűcs, Ida (szerk.) A didaktika kézikönyve, Akadémiai Kiadó (2022) pp. 725-759.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2021

Rapos Nóra, Lénárd Sándor: Tehetséggondozáshoz kapcsolódó tartalmi elemek a pedagógusképzésben, Nemzeti Tehetség Központ
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2021

Szivák Judit, Rapos Nóra, Lénárd Sándor, Kopp Erika: Planning teachers’ professional development in the light of master teachers programmes, PEDACTA 11: (1) pp. 1-22.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2021

Rapos Nóra, Szivák Judit, Tókos Katalin, T. Kárász Judit, Lénárd Sándor: Az optimális tanulási környezet támogatásának intézményi lehetőségei vezetői és tanári nézőpontból, In: Fehérvári, Anikó; Paksi, Borbála; Széll, Krisztián (szerk.) Számít-e az iskola?, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2021) pp. 87-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Fehérvári Anikó, Kopp Erika, Lénárd Sándor: Innovative Teachers in Hungarian Schools, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 8: (3) pp. 23-42.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2018

K Nagy Emese, Révész László, Revákné Markóczi Ibolya, Sápiné Bényei Rita, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Major Éva, Kovácsné Duró Andrea, Illésné Kovács Mária, Dobróné Tóth Márta, Óbis Hajnalka, Sarka Lajos, Huszár Zsuzsanna, Fűzné Kószó Mária, Musza Katalin, K Nagy Emese: Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia, EKE Líceum Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 43
language: Hungarian
URL 
2009

Rapos Nóra, Lénárd Sándor: Fejlesztő értékelés, Gondolat Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 52
language: Hungarian
2001

Falus Iván, Golnhofer Erzsébet, Kotschy Beáta, Lénárd Sándor, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes, Golnhofer Erzsébet, Nahalka István: A pedagógusok pedagógiája, Nemzeti Tankönyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 64
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:160 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
145
number of scientific publications:
138
monographs and professional books:
16
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
229

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )