Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. IX. 04.
Personal data
name Sándor Lénárd
year of birth 1969
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address lenard.sandorppk.elte.hu
phone number +36 1 461-4500
mobile phone number +36 20 592-2322
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (to be translated)
Employment
1997 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
Gábor Semsey PhD 2017  D E

students with degree granting in process:
Krisztina Czető PhD (2019/07)  D E
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Eleonóra Riczkó (PhD) 2017/01  D E
Szilvia Schmitsek (PhD) 2010/08  D E
present PhD students:
Henrietta Petróczky (PhD) (2020/08)  D E
Mónika Hedvig Gomboczné Erdei (PhD) (2018/01)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area social competence, adaptive education, formative assessment, teachers' views
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Lénárd Sándor: Az eredményes iskolavezetés és tanulás a szervezetben, In: Szerk.: Vámos Ágnes Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 167-190.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Riczko Eleonóra, Lénárd Sándor: International Mobility Programs and the Level of Students’ Competences, In: Szerk.: Jiri Vopava, Szerk.: Vladimir Douda, Szerk.: Radek Kratochvil, Szerk.: Mario Konecki Proceedings of The 7th MAC 2016: International conference. Prague: MAC Prague consulting, 2016. pp. 345-351.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2015

Kálmán Orsolya, Kovács István Vilmos, Horváth László, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Rapos Nóra: Ajánlás a pedagógusképzési programok minőségfejlesztéséhez, In: Szerk.: Rapos Nóra, Szerk.: Kopp Erika A tanárképzés megújítása - 2015. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 33-82.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Kopp Erika, Szivák Judit, Lénárd Sándor, Rapos Nóra: The Position of Social Justice in Teacher Education Curriculum in Hungary, In: Szerk.: György Mészáros, Szerk.: Franciska Körtvélyesi Social Juctice and Diversity in Teacher Education: Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Budapest: Association for Teacher Education in Europe, 2015. pp. 181-192.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: English
2014

Szerk: Vámos Ágnes Szerk: Lénárd Sándor,: The BABE project, Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 185 p.
type of document: Book/Monography
language: English
2012

Lénárd Sándor: Teacher cooperation and learning organisation, In: Szerk.: Vámos Ágnes, Szerk.: Lénárd Sándor Képzési program és szervezet a magyar felsőoktatás bolognai folyamatában: A Babe-projekt 2006-2011. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2012. pp. 43-64.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2011

Lénárd Sándor: Iskolafejlesztés a Dobbantó programban, In: Szerk.: Bognár Mária Dobbantó – az FSZK Dobbantó projektje. Budapest: Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, 2011. pp. 93-126.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2009

Rapos Nóra, Lénárd Sándor : Fejlesztő értékelés, Budapest: Gondolat Kiadó, 124 p. (Oktatás-módszertani Kiskönyvtár; 10.)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 18
language: Hungarian
2003

Lénárd Sándor: Naiv nevelési nézetek, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 13: (5) pp. 76-82.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 6
language: Hungarian
Full text 
1999

Nahalka István, Kotschy Beáta, Lénárd Sándor, Szivák Judit, Golnhofer Erzsébet, Réthy Endréné, Petriné Feyér Judit, Falus Iván, Vámos Ágnes: A pedagógusok gyakorlati, mesterségbeli tudása, ISKOLAKULTÚRA 9: (9) pp. 36-75.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:35 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
40
number of scientific publications:
81
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
125

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )