Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XII. 03.
Personal data
name Andrea Perlusz
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
phone number +36 1 358-5500
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1999
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree MTA Doktori Tanács (to be translated)
Employment
1993 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Eszter Loványi (PhD) 2016/08  D E
Ildikó Baranyi (PhD) 2018/08  D E
Szandra Lukács (PhD) 2016/08  D E
present PhD students:
Monika Dukic (PhD) (2022/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Integration and inclusion of students with SEN, especially integration of hearing impaired students (academical development, social integration, inclusiv communities). Rehab. of hearing impaired peopl
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

Perlusz Andrea: Applicational Component, In: Viktor, Lechta (szerk.) Key Components of Inclusive Education, VEDA, SLOVAK ACAD SCIENCES (2019) pp. 213-224.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2018

Perlusz Andrea: Életpálya tervezés és készségei, In: Csákvári, Judit; Cs., Ferenczi Szilvia (szerk.) A fiatalok lehetőségeinek kibontakoztatása, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2018) pp. 55-64.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Cserti-Szauer Csilla, Galambos Katalin, Papp Gabriella, Perlusz Andrea: Életpálya- tervezés a fogyatékos személyek befogadásáért, SZOCIÁLPOLITIKAI SZEMLE III: (4) pp. 47-64.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2017

Varga Vera, Perlusz Andrea, Csépe Valéria: A hangzó nyelv és a jelnyelv univerzális és specifikus jegyeinek empirikus feltárása a hazai és nemzetközi kutatások tükrében, In: Kenesei, István; Bánréti, Zoltán (szerk.) Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXIX., Akadémiai Kiadó (2017) pp. 183-215.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Perlusz Andrea: Die Situation in Ungarn und die Realisierung der UN-Konvention am Beispiel von Menschen mit Hörschädigung, In: Szerk.: Annette Leonhardt, Szerk.: Katharina Müller, Szerk.: Tilly Truckenbrodt Die Un-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung: Beiträge zur Interkulturellen und International vergleichenden Heil - und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2015. pp. 243-248.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2014

Perlusz Andrea, Zászkaliczky Péter, Stefanik Krisztina: Service provision for persons with disabilities - an overview of Hungary, REVISTA DE EDUCACAO ESPECIAL E REABILITACAO (REER) 4: (21) pp. 77-89.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2013

Perlusz Andrea: Podmienky a moznosti realizácie inkluzívnej edukácie v Madarsku, In: Szerk.: Viktor Lechta Inkluzívna pedagogika a jej komponenty. Trnava; Komárno: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2013. pp. 185-198.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Slovakian
2013

Perlusz Andrea: Az integrált nevelés módszertani kérdései, In: Szerk.: Podráczky Judit Különlegesek: Adalékok a differenciálás módszertanához. Budapest: Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt., 2013. pp. 73-102.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Perlusz Andrea: Reflection of Inclusive Education in School Management, In: Szerk.: Viktor Lechta, Szerk.: Blanka Kudlácová Reflection of INCLUSIVE EDUCATION of the 21 st Century in Correlative Scientific Fields: How to Turn Risk into Chances. Bratislava: Slovak Academy of Sciences, 2013. pp. 94-101.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2012

Perlusz Andrea: Kooperácia a konkurencia medzi speciálnymi a beznymi zariadeniami, zabezpecujúcimi vzdelávanie ziakv so speciálnymi vychovno-vzdelávacími potrebami, In: Szerk.: Viktor Lechta Vychovny aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. Bratislava: Vydavatelstvo IRIS, 2012. pp. 101-108.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Slovakian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
83
number of scientific publications:
83
monographs and professional books:
7
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
22 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
10
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
178


2020. VI. 25.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2020. július 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )