Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 05.
Personal data
Gabriella Papp
name Gabriella Papp
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address gpappbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5573
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE
Employment
1986 - ELTE GYFK, (research institute, not university)
1986 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
Tímea Aliz Vissi PhD 2023  D E
Eszter Marton PhD 2019  D E
Anikó Eszter Mile PhD 2017  D E
Katalin Tamás PhD 2017  D E

completed course requirement:
(50%) Bianka Kármán (PhD) 2022/08  D E
(50%) Nikolett Rékasi (PhD) 2022/08  D E
present PhD students:
(50%) Kornélia Krausz (PhD) (2027/08)  D E
(50%) Anna Málnási-Csizmadia (PhD) (2026/08)  D E
(50%) Evelyn Anamária Ardai (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Integration/inclusion of children with disability, learning disability
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Mile Anikó, Kállai Gabriella, Papp Gabriella: Az együttnevelést segítő gyógypedagógiai tevékenység professzionalizálódása, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 51: (3) pp. 229-244.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2022

Kármán Bianka, Szekeres Ágota, Papp Gabriella: Interventions for acceptance and inclusion of people with intellectual disability: A systematic review, JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN INTELLECTUAL DISABILITIES 35: (3) pp. 641-654.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 4
language: English
URL 
2022

Tamás Katalin, Papp Gabriella: Inclusive kindergarten education, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 10: (3) pp. 23-35.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2020

Vissi Tímea, Feketéné Szabó Éva, Papp Gabriella: Tanuláshoz szükséges készségek mérése DIFER programcsomaggal cerebrális parézissel élő gyermekek körében iskolába lépéskor, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 48: (1-2) pp. 113-130.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2020

Katalin Billédi, Csilla Cserti-Szauer, Zsuzsa Kondor, Gabriella Papp, Andrea Perlusz: A Second Chance with Lifelong Guidance in Northern Hungary, FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM (2020 Special Issue) pp. 39-58.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2018

Papp Gabriella: Speciális oktatási lehetőségek gyermekkorban, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó (2019) pp. 541-549.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Cserti-Szauer Csilla, Galambos Katalin, Papp Gabriella: Pályaorientáció és életpálya-tervezés sajátos nevelési igényű fiatalok számára a hazai képzési gyakorlatban, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (5) pp. 17-24.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2012

Papp Gabriella, Perlusz Andrea, Schiffer Csilla, Szekeres Ágta, Takács István: Két út van előttem...?, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (2) pp. 170-187.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 25
language: Hungarian
2010

Papp Gabriella: Historische und aktuelle Entwicklungen in der Ausbildung von Sonderpädagogen in Ungarn, unter besonderer Berücksichtigung von Ba- und MA-Strukturen, In: Sieglind, Ellger-Rüttgardt; Grit, Wachtel (szerk.) Pädagogische Professionalität und Behinderung, W. Kohlhammer Verlag (2010) pp. 175-183.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2004

Papp Gabriella: A tanulásban akadályozott gyermekek a többségi általános iskolában, Comenius Bt.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 32
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:67 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
161
number of scientific publications:
157
monographs and professional books:
9
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
13
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
8
number of independent citations to scientific publications and creative works:
197


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )