Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
)
the share of work in the different doctoral schools.
Debreceni Egyetem AMTC MTK (research institute, not university)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
0
number of students who fulfilled course requirements
0
students who obtained their degrees:
Research
research area
gazdaság-társadalom-nyelvoktatás viszonyrendszer;
szaknyelvpedagógia;
(szak)nyelvi tantervelmélet (angolszász nyelvterület);
szaknyelvi tanterv- és oktatási stratégia tervezés (felsőokt.); (to be translated)
Publications
2007
manual entry,
Silye Magdolna: Hallgatói attitüd vizsgálat a szaknyelvi képzésről, Pécs type of document: Book chapter/Part of Monography
2006
manual entry,
Silye Magdolna: Feladat- és tartalomalapú komplex szaknyelvi kommunikációs program-modell leírása, Gödöllő type of document: Book chapter/Part in edited volume
2006
manual entry,
Silye Magdolna: Értve érteni: Nyelvi műveltségi kompetenciák a globális társadalmi környezetben, Debrecen type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2006
manual entry,
Kurtán Zsuzsa-Silye Magdolna: Szaknyelvoktatás a magyar felsőoktatásban, Budapest type of document: Book chapter/Part of Monography
2005
manual entry,
Wiwczaroski, T. B.—Silye, M.: Communication theory applied to the professional development of the communication student., internet type of document: Journal paper
2005
manual entry,
F. Silye Magdolna: A feladatközpontú tantervek néhány elméleti vonatkozása, Pécs-Nyíregyháza type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2004
manual entry,
F. Silye Magdolna: Az ESP főbb általános jellemzői és metodológiai irányzatai, Debrecen type of document: Book chapter/Paper in edited volume
2004
manual entry,
Feketéné Silye Magdolna: A szaknyelvoktatás és a szaknyelvi tudást felhasználók igényeinek megjelenítése egy angol szaknyelvi modell-tantervben., Budapest type of document: Book chapter/Part of Monography
2002
manual entry,
Feketéné Silye Magdolna: Globalizáció, interkulturalitás, nyelvoktatás. I. -II., Budapest type of document: Journal paper
2000
manual entry,
Feketéné Silye, M. – Nagy, É. – Noble, H. – Sárdi, Cs. – Veresné Varga, T.: Language Skills for European Union Accession. A Baseline Study of current market needs and provision in Hungarian institutions of higher education., Budapest type of document: Book chapter/Part of Monography
Number of independent citations to these publications:
0
Scientometric data
Publication list in MTMT is not accessible.
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
number of scientific publications:
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.
31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).