Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 09.
Personal data
Erika Juhász
name Erika Juhász
name of institution
doctoral school
DE Doctoral School of Human Sciences (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. DE Doctoral School of Human Sciences 100%
accreditation statement submitted to: University of Debrecen
Contact details
phone number +36 52 512-900/22279
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Debreceni Egyetem (to be translated)
Employment
1998 - University of Debrecen
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 8.5
number of students who fulfilled course requirements 6.5
students who obtained their degrees:
Attila Zoltán Kenyeres PhD 2019  DSHS-DE
(50%) Tímea Szűcs PhD 2018  DSHS-DE
Márta Takács-Miklósi PhD 2010  DSHS-DE
Szilvia Simándi PhD 2010  DSHS-DE
Éva Andrea Farkas PhD 2007  DSHS-DE

completed course requirement:
(50%) Judit Kuthy-Megyesi (PhD) 2023/08  DSHS-DE
(50%) Krisztina Máté (PhD) 2013/01  DSHS-DE
Tímea Oszlánczi (PhD) 2011/08  DSHS-DE
present PhD students:
Lilla Pető (PhD) (2027/08)  DSHS-DE
Judit Ilona Szabóné Tóth (PhD) (2026/08)  DSHS-DE
  Thesis topic proposals
Research
research area Different aspects of andragogy and culture: history, institutional system, methods of andragogy, nonformal and informal learning, autonomous learning, cultural learning, 3rd sector etc.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Ponyi László, Juhász Erika: Kutatások a Nemzeti Művelődési Intézetben (2012-2022), KULTURÁLIS SZEMLE 10: (1) pp. 87-96.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2022

Juhász Erika, Benkei-Kovács Balázs, Márkus Edina: Közművelődési szakemberek pályakép vizsgálata leendő szakemberek perspektívájából, In: Juhász, Erika; Kattein-Pornói, Rita (szerk.) Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (2022) pp. 332-333.
type of document:
language: Hungarian
2022

Erika Juhász, Daniel Lajčin, Igor Marks, Csilla Pesti, Viola Tamášová, Roman Tandlich: Innovation in current educational practice and its management, STS Science Centre Ltd.
type of document: Book/Monography
language: English
2019

Juhász Erika, Miklósi Márta: The Role of Education and NGOs in the Reintegration of Inmates in Hungary, International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education 1: pp. 100-112.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2019

Juhász Erika: A kulturális tanulás az Észak-Alföld régió egyes intézményeiben, In: Pusztai, Gabriella; Engler, Ágnes; Kocsis, Zsófia (szerk.) KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára., Debreceni Egyetemi Kiadó (2019) pp. 143-154.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Juhász Erika, Pete Nikoletta: A közösségi művelődés képzési és továbbképzési rendszere, Nemzeti Művelődési Intézet
type of document:
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Full text 
2018

Márkus Edina, Juhász Erika: Learning Regions in Hungary (LeaRn) – The Dimension of Non-formal Learning, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 8: (2) pp. 123-126.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: English
URL 
2017

Juhász Erika: A felnőttek képzésével és művelődésével foglalkozó szakemberek képzésének rövid története Magyarországon, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) pp. 413-431.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Juhász Erika: A felnőttek képzése és művelődése egykor és ma Magyarországon, Csokonai Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 23
language: Hungarian
Full text 
2016

Juhász Erika, Szabó József: Kulturális tanulás: a tanulás új dimenziója, EDUCATIO 25: (2) pp. 198-209.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
Full text 
Number of independent citations to these publications:44 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
221
number of scientific publications:
206
monographs and professional books:
32
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
12 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
331
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Vice president of Hungarian Educational Research Association (HERA). Member of organisations: - Hungarian Academy of Sciences, Debrecen Regional Academic Committee, - Hungarian Academy of Sciences, Subcommittee of Andragogy, - Hungarian Academy of Sciences, Subcommittee of Sociology of Education, - Hungarian Association of Pedagogy etc.


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )