Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
Structure of and processes in public education and higher education
Inequality of disadvantaged and Roma pupils
Structure and position of the Vocational Training System.
research field in which current research is conducted
educational sciences sociology
Publications
2023
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó: The role of teachers’ views and attitudes in the academic achievement of Roma students, JOURNAL FOR MULTICULTURAL EDUCATION 0104 type of document: Journal paper/Article language: English URL
2023
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó, Varga Aranka: Resilience and inclusion. Evaluation of an educational support programme, EDUCATIONAL STUDIES 49: (1) pp. 147-165. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 4 language: English URL
2022
from data base, 2023. VII. 02.
Széll Krisztián, Károlyi Borbála, Fehérvári Anikó: Learning Patterns at the Time of COVID-19-Induced School Closures, SOCIAL SCIENCES (BASEL) 11: (9) 392 type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: English URL
2021
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó: An education programme for the elimination of inequalities in Hungary, INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION type of document: Journal paper/Article language: English URL
2020
from data base, 2023. VII. 02.
Paksi Borbála, Széll Krisztián, Magyar Éva, Fehérvári Anikó: A lemorzsolódás egyéni és kontextuális tényezői, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (8) pp. 62-81. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 6 language: Hungarian URL
2015
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó: A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának változása, 2006–2014, In: Fehérvári, Anikó; Tomasz, Gábor (szerk.) Kudarcok és megoldások, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 31-52. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) number of independent citations: 17 language: Hungarian
2015
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó: Lemorzsolódás és a korai iskolaelhagyás trendjei, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 3: (3) pp. 31-47. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 67 language: Hungarian Full text
2008
from data base, 2023. VII. 02.
Fehérvári Anikó: Szakképzés és lemorzsolódás, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) type of document: Book/Monography number of independent citations: 29 language: Hungarian Full text
1998
from data base, 2023. VII. 02.
Liskó Ilona, Fehérvári Anikó: Felvételi szelekció a középfokú oktatásban, Oktatáskutató Intézet type of document: Book/Monography number of independent citations: 24 language: Hungarian
1996
from data base, 2023. VII. 02.
Liskó Ilona, Fehérvári Anikó: Szerkezetváltó iskolák a kilencvenes években, Oktatáskutató Intézet type of document: Book/Monography number of independent citations: 25 language: Hungarian Full text
Number of independent citations to these publications:
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.