Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. III. 17.
Personal data
name Géza Sáska
year of birth 1947
name of institution
doctoral school
DE Doctoral School of Human Sciences (Academic staff member)
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address saskagt-online.hu
phone number +36 1 275-6521
mobile phone number +36 20 375-9107
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1993
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1993
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2012 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area Socioligy, Politiligy and History of education
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Sáska Géza: Az oktatási rendszer reformja a negyvenes években és a kommunista identitáspolitika, In: Szerk.: Németh András, Szerk.: Garai Imre, Szerk.: Szabó Zoltán András Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Budapest: Gondolat Kiadó, 2016. pp. 235-284. (Neveléstudomány-történeti Tanulmányok; 12.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2016

Sáska Géza: A szocialista neveléstudomány rekrutációja 1952-1962 között, In: Szerk.: Tóth Péter, Szerk.: Holik Ildikó Új kutatások a neveléstudományokban 2015: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 255-262.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2015

Sáska Géza: A neveléstudományi elit viszonya a politikai marxizmushoz az ötvenes években, In: Szerk.: Németh András, Szerk.: Biró Zsuzsanna Hanna, Szerk.: Garai Imre Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében.. Budapest: Gondolat Kiadó, 2015. pp. 177-212.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2015

Sáska Géza: A pedagógiai normák változása az 1920-as 30-as évek Szovjet-Oroszországában, PEDAGÓGIATÖRTÉNETI SZEMLE 1: (1) pp. 31-52.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2014

Sáska Géza: Húsz év köz- és felsőoktatásáról, körkép, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 24: (2) pp. 3-17.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Full text 
2014

Sáska Géza: A centralizáció és az iskolai autonómia, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 24: (3) pp. 101-106.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2013

Sáska Géza: Centralizáció, decentralizáció, demokrácia, EDUCATIO 22: (1) pp. 3-22.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2010

Sáska Géza: Normal and abnormal. Scientific foundation of 50’s Soviet-style socialist education, In: Szerk.: Nóbik Attila, Szerk.: Pukánszky Béla Normalität, Abnormalität und Devianz: Gesellschaftliche Konstruktionsprozesse und ihre Umwälzungen in der Moderne. Frankfurt am Main: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2010. pp. 39-49. (Erizehung in Wissenschaft und Praxis; 7.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2009

Sáska Géza: The Emergence of „real” Socialist Pedagogy, In: Szerk.: Johanna Hopfner, Szerk.: Németh András, Szerk.: Szabolcs Éva Kindheit-Schule-Erziehungswissenschaft in Mitteleuropa 1948-2008. Frankfurt am Main; New York; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Verlag, 2009. pp. 201-209. (Erziehung in Wissenschaft und Praxis; Band 5.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
2007

Németh András, Sáska Géza: Veränderungen des Wissens der Reformpädagogik nach den Zweiten Weltkrieg und in den ersten Jahren des realen Sozialismus, In: Szerk.: Pehnke Andreas Widreständige sächsische Schulreformer im Visier stalinistischer Politik (1945-1959). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2007. pp. 229-246.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: German
URL 
Number of independent citations to these publications:15 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
119
number of scientific publications:
148
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
6
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
2
number of independent citations to scientific publications and creative works:
396
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Educatio szerk. biz tag. 1996-, (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2357 ( 2017. V. 15. )