Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XII. 09.
Personal data
Gedeon Totth
name Gedeon Totth
name of institution
doctoral school
SzIE Doctoral School of Management and Business Administration (Supervisor)
Contact details
E-mail address totth.gedeonkkk.bgf.hu
phone number +36 1 467-7885
mobile phone number +36 20 916-1794
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2000 - Budapesti Gazdasági Egyetem (to be translated)
other (not specified) (Főiskolai tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) László Mucha (PhD) (2023/08)  DSMBA-SzIE
  Thesis topic proposals
Research
research area Marketing, agricultural marketing, food marketing, image analysis
research field in which current research is conducted agricultural engineering
economics
Publications
2019

Totth Gedeon, Szolnoki Gergely: A magyarországi borfogyasztói szokások és a borpiac elemzése, GAZDÁLKODÁS 63: (1) pp. 22-39.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2018

Totth Gedeon, Szolnoki Gergely: Regionális különbségek a borfogyasztásban, In: Csapó, János; Gerdesics, Viktória; Törőcsik, Mária (szerk.) Generációk a turizmusban. I. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia: Tanulmánykötet, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) (2018) pp. 371-379.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2017

Totth Gedeon: Ország-szervezetek, In: Szakály, Z (szerk.) Élelmiszer-marketing, Akadémiai Kiadó (2017) pp. 419-425.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Totth Gedeon: Bormarketing, In: Szakály, Z (szerk.) Élelmiszer-marketing, Akadémiai Kiadó (2017) pp. 468-477.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Totth Gedeon, Zarándné Vámosi Kornélia: A magyar fogyasztók és a védjegyek. A tanúsító védjegyek hatása a vásárlói döntésekre, In: Szalka, Éva; Bali, Papp Ágnes (szerk.) XXXVI. Óvári Tudományos Nap, Széchenyi István Egyetem Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar (2016) pp. 89-96.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Totth Gedeon: Marketing-együttműködések az agrárgazdaságban és az élelmiszeriparban, közösségi marketing a versenyképesség erősítésében, GAZDÁLKODÁS 60: (2) pp. 140-152.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Totth Gedeon, Hlédik Erika, Fodor Mónika: Pálinkával kapcsolatos fogyasztói percepciók és preferenciák elemzése kvalitatív kutatás eredményeinek tükrében, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 45: (2) pp. 11-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2010

Totth Gedeon: Márkaérték, márkaérték menedzsment, In: Berke, Sz; Biacs, P; Lehota, J; Nábrádi, A; Kisérdi, I; Polereczki, Zs; Popovics, A; Szakály, Z; Szente, V; Szigeti, O; Totth, G; Zobor, E; Szakály, Zoltán; Pallóné, Kisérdi Imola; Nábrádi, András (szerk.) Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar (2010) pp. 128-139.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

Hofmeister Tóth Ágnes, Totth Gedeon: Wine purchase behaviour and personal value based consumer segmentation, In: Berács, József; Lehota, József; Piskóti, István; Rekettye, Gábor (szerk.) Marketing theory and practice, Akadémiai Kiadó (2004) pp. 187-205.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
1996

Totth Gedeon: A vállalati imázs kialakításának és fenntartásának a módszertana, Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Posztgraduális Kar
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
131
number of scientific publications:
109
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
11 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
15
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
7
number of independent citations to scientific publications and creative works:
54
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
MTA Marketing Bizottság tag, MTA Agrárökonómiai Biz. Agrármarketing Albiz. tag (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )