Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. XI. 11.
Personal data
Ildikó Petruska
name Ildikó Petruska
name of institution
doctoral school
BME Doctoral School of Business and Management (Academic staff member)
accreditation statement submitted to: Budapest University of Technology and Economics
Contact details
E-mail address petruskaimvt.bme.hu
phone number +36 1 463-4013
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree BME
Employment
1977 - Budapest University of Technology and Economics
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
Emma Lógó PhD 2014  DSBM-BME
Ádám Novotny PhD 2011  DSBM-BME

  Thesis topic proposals
Research
research area The role of R&D and marketing integration in the new product development process.Open innovation, innovation clusters, cooperation networks. Costumer behaviour on the B2C and B2B markets
research field in which current research is conducted economics
business and management
Publications
2019

Kaszás Ádám, Zsiros Ádám János, Petruska Ildikó: Egységben a sokszínűség – A BME Gépész Szakkollégium sikertényezőinek elemzése, In: Barabás, István (szerk.) XXVII. Nemzetközi Gépészeti Konferencia OGÉT 2019, Erdélyi Magyar Tudományos Társaság (2019) p. 233.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: Hungarian
2017

Petruska Ildikó: A marketing alapkoncepciói, In: Bernschütz, Mária; Bíró-Szigeti, Szilvia; Danó, Györgyi; Józsa, László; Kalló, Noémi; Kovács, István; Kövesi, János; Magyar, Mária; Mandják, Tibor; Pataki, Béla; Petruska, Ildikó; Topár, József; Tóth, Zsuzsanna Eszter; Veres, István; Horváth, Balázs (főszerk.) (szerk.) Marketing: Fókuszban a termék, Typotex Kiadó (2017) pp. 14-22.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Petruska Ildikó: Fogyasztói magatartás, In: Bernschütz, Mária; Bíró-Szigeti, Szilvia; Danó, Györgyi; Józsa, László; Kalló, Noémi; Kovács, István; Kövesi, János; Magyar, Mária; Mandják, Tibor; Pataki, Béla; Petruska, Ildikó; Topár, József; Tóth, Zsuzsanna Eszter; Veres, István; Horváth, Balázs (főszerk.) (szerk.) Marketing: Fókuszban a termék, Typotex Kiadó (2017) pp. 71-91.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Kovács István, Petruska Ildikó: A magyarországi akkreditált innovációs klaszterek vizsgálata az együttműködés és kommunikáció viszonylatában, In: Bányai, Edit; Lányi, Beatrix; Törőcsik, Mária (szerk.) Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) (2017) pp. 452-462.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2016

István Kovács, Ildikó Petruska: Analysis of Sectoral Features in Hungarian Accredited Innovation Clusters, THEORY METHODOLOGY PRACTICE: CLUB OF ECONOMICS IN MISKOLC 12: (01) pp. 61-69.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2015

Kovács István, Petruska Ildikó: Innovációs klaszterek vizsgálata a kapcsolatok tükrében, In: Bíró-Szigeti, Szilvia; Petruska, Ildikó; Szalkai, Zsuzsanna; Kovács, István; Magyar, Mária (szerk.) Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. országos konferenciájának tanulmánykötete, Budapesti Műszaki Egyetem (2015) pp. 605-618.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2015

Petruska Ildikó, Kovács István: Ágazati jellemzők vizsgálata a hazai akkreditált innovációs klaszterek esetében, In: Veresné, Somosi Mariann; Lipták, Katalin (szerk.) „Mérleg és Kihívások” IX. Nemzetközi Tudományos Konferencia = „Balance and Challenges” IX. International Scientific Conference: A Gazdaságtudományi Kar megalapításának 25. évfordulója alkalmából, Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar (2015) pp. 455-466.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2015

Petruska Ildikó, Koren Zsolt: A nulladik vásárló – Kit vezet a véleményvezető?, In: Bíró-Szigeti, Szilvia; Petruska, Ildikó; Szalkai, Zsuzsanna; Kovács, István; Magyar, Mária (szerk.) Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. országos konferenciájának tanulmánykötete, Budapesti Műszaki Egyetem (2015) pp. 247-256.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2012

Lógó Emma, Dr. Petruska Ildikó, Dr. Török Ádám: Passenger Car as Complex Experience, TRANSPORT AND TELECOMMUNICATION 13: (4) pp. 275-283.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: English
URL 
2004

Petruska I: R&D-Marketing Integration in the New Product Development Process, PERIODICA POLYTECHNICA-SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES 12: (2) pp. 159-176.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: English
URL 
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
21
number of scientific publications:
25
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
1
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
7
number of independent citations to scientific publications and creative works:
13

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )