Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2015. II. 24.
Personal data
László Tóth
name László Tóth
name of institution
doctoral school
DE Doctoral School of Human Sciences (Academic staff member)
accreditation statement submitted to: University of Debrecen
Contact details
E-mail address toth.laszloarts.unideb.hu
phone number +36 52 512-900/22533
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1996
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
1985 - University of Debrecen
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 10
number of students who fulfilled course requirements 9
students who obtained their degrees:
Nóra Kós PhD 2020  DSHS-DE
Katalin Mező PhD 2018  DSHS-DE
Sándor Suplicz PhD 2013  DSHS-DE
Judit Páli PhD 2012  DSHS-DE
Beáta Tóthné Kosztin PhD 2011  DSHS-DE
Rita Szebeni PhD 2011  DSHS-DE
Aranka Mészáros PhD 2001  DSHS-DE

  Thesis topic proposals
Research
research area the context of talent development and gifted education psychology of comprehension
research field in which current research is conducted psychology
Publications
2013

Tóth László: Mesterfokú tanulás és tehetség, TEHETSÉG 21: (4) pp. 3-4.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Tóth László : Képességstruktúrák és iskolai teljesítmény, Debrecen: Didakt Kiadó, 149 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2011

Tóth László : Gyakorlatok a pszichológia tanításához középiskolák és felsőoktatási intézmények számára., Debrecen: Pedellus Tankönyvkiadó, 156 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2011

Tóth László: A kreativitás mérésének módszerei, In: Münnich Ákos (szerk.) A kreativitás többszempontú vizsgálata. Debrecen: Didakt Kiadó, 2011. pp. 41-47.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Tóth László: A Tóth-féle Kreativitás Becslő Skála (TKBS), In: Münnich Ákos (szerk.) A kreativitás többszempontú vizsgálata. Debrecen: Didakt Kiadó, 2011. pp. 65-88.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Tóth László : A személyiségfejlesztés pedagógiai-pszichológiai alapjai, Debrecen: Debreceni Egyetem Tudományegyetemi karok, 101 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2010

Tóth László: A pszichológus és a kliens a terápiás kapcsolatban, In: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc (szerk.) Pszichológiai Metszetek. Debrecen: Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, 2010. pp. 57-63.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Tóth László: The role of intelligence and creativity in the comprehension of narrative texts., In: Zuzana Nagyová-Lehocká (szerk.) Collection of Psychological Studies. Nitra: Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Central European Studies, 2010. pp. 103-111.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2010

Tóth László: A kortárs kapcsolatok szerepe a tanulásban., In: Balogh László, Koncz István, Mező Ferenc (szerk.) Pszichológiai Metszetek. Debrecen: Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, 2010. pp. 38-42.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2008

Tóth László: Kreativitás és szövegértés, ISKOLAKULTÚRA 18: (5-6) pp. 29-39.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
Publication list in MTMT is not accessible.
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
91
number of scientific publications:
116
monographs and professional books:
19
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
6
number of independent citations to scientific publications and creative works:
0
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Habilitációs értekezés: Tóth László (2003): Narratívum és megértés. Pszichológiai sajátosságok a narratív szöveg megértésében az általános iskolai tanulóknál. Debreceni Egyetem, Debrecen, 140 lap. (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )