Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2021. III. 10.
Personal data
name Edit Gyarmatiné Bányai
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School of Business Administration (Academic staff member)
Contact details
E-mail address editktk.pte.hu
phone number +36 72 501-599/23373
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2005
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree University of Pécs
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2006 - University of Pécs
university professor or researcher
1995 - PTE Közgazdaságtudományi Kar (research institute, not university)
1988 - JPTE Közgazdaságtudományi Kar (research institute, not university)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4.5
number of students who fulfilled course requirements 3
students who obtained their degrees:
Attila Kajos PhD 2020  DSBA
Oren Gil-Or, PhD 2012  DSBA

completed course requirement:
Ádám Nagy (PhD) 2019/01  DSBA
Zsolt Rényi (PhD) 2008/08  DSBA
  Thesis topic proposals
Research
research area Service management Leadership development Leadership Excellence
research field in which current research is conducted economics
business and management
Publications
2020

Bányai Edit: Közgazdász hallgatók munkaerőpiaci kompetenciáinak fejlesztési lehetőségei tanórai keretek között, In: Dobay, Péter (szerk.) Kísérletek a közgazdászképzés megújítására a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán, Cultura Oeconomica Alapítvány; Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) (2020) pp. 85-102.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2020

Sipos Norbert, Kuráth Gabriella, Gyarmatiné Bányai Edit: A frissdiplomások kompetenciái és a bérek kapcsolata. A kompetenciafejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban, KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 67: (11) pp. 1130-1153.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Putzer Petra, Bányai Edit: A CSR egyik lehetséges jövője, a társadalmi vállalkozó és a társadalmi vállalkozói attitűd mérése, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 53: (EMOK Klsz) pp. 15-25.
type of document:
language: Hungarian
URL 
2019

Bányai Edit, Sipos Norbert: Aktualitások a felsővezetői kiválóság területén, VEZETÉSTUDOMÁNY 50: (1) pp. 63-69.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Bányai Edit, Sipos Norbert: Aktualitások a felsővezetői kiválóság tükrében = Actualities in the leadership excellence, In: Dobrai, Katalin; László, Gyula; Sipos, Norbert (szerk.) Ferenc Farkas International Scientific Conference = Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia 2018, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet (2018) pp. 410-411.
type of document:
language: Angol, Magyar
2017

Bányai Edit, Hegedüs Réka: Hallgatói motiváció - A szakmai és személyes fejlődés és fejlesztés hátterében működő motivációk kutatása, In: Bányai, Edit; Lányi, Beatrix; Törőcsik, Mária (szerk.) Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) (2017) pp. 563-572.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2016

Balogh Gábor, Farkas Ferencné, Gyarmatiné Bányai Edit: A hallgatói aktivitás fokozása és mérése a PTE KTK tehetségbank rendszerével, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 50: (3-4) pp. 3-18.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2016

Bányai Edit: The integration of social media into corporate processes, SOCIETY AND ECONOMY 38: (2) pp. 239-259.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: English
URL 
2016

Bányai Edit: Közösségi média - Közösség vagy média?, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2015

Bányai Edit, Törőcsik Mária: Online marketingkommunikáció, direkt marketing, In: Rekettye, Gábor; Törőcsik, Mária; Hetesi, Erzsébet (szerk.) Bevezetés a marketingbe, Akadémiai Kiadó (2015) pp. 297-323.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
55
number of scientific publications:
56
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
3 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
3
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
8
number of independent citations to scientific publications and creative works:
128

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )