Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
)
Contact details
E-mail address
brezsnyanszky.laszloarts.unideb.hu
phone number
+36 52 512-900/22229
mobile phone number
+36 30 953-7750
Academic title
scientific degree, title
Ph.D.
year degree was obtained
1994
discipline to which degree belongs
educational sciences
institution granting the degree
University of Debrecen
scientific degree, title
Habilitation
year degree was obtained
1999
discipline to which degree belongs
teaching and sport
institution granting the degree
University of Debrecen
Employment
2006 -
Nyíregyházi Főiskola (research institute, not university) other (not specified) (ny. egyetemi tanár)
1972 -
University of Debrecen other (not specified) (ny. egyetemi docens)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
11
number of students who fulfilled course requirements
research field in which current research is conducted
educational sciences
Publications
2020
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky László: A pedagógia és a pszichológia együttélési formái a Debreceni Egyetemen, EDUCATIO 29: (4) pp. 606-617. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian URL
2019
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky László: A bölcsészből természettudományi szakossá lett tanárjelölt hallgatók 1949-ben, MAGYAR TUDOMÁNY 180: (1) pp. 110-119. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2018
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky László: A Pedagógusképzés c. folyóirat huszonöt éve és tartalmi elemzése, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 2018: (1-4) pp. 18-43. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
2016
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: A Debreceni Egyetem Tanárképző Intézetének utolsó tanítványai, In: Buda, András; Kiss, Endre (szerk.) Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása, Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete (2016) pp. 30-39. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
2016
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: Transformations Arcing Over Changes of Regimes in the History of a University Department, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 6: (3) pp. 23-31. type of document: Journal paper/Article language: English URL
2015
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: Kontinuitás és diszkontinuitás a debreceni egyetem pedagógia oktatóinak rekrutációjában 1940-1970., In: Németh, András; Biró, Zsuzsanna Hanna; Garai, Imre (szerk.) Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében., Gondolat Kiadó (2015) pp. 225-250. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 1 language: Hungarian
2009
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: Bildung und Differenzierung im Schulwesen der ostungarnländischen Region, BILDUNG UND ERZIEHUNG 62: (3) pp. 331-343. type of document: Journal paper/Article language: German
2006
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: A maga vájta meder. Gondolatok a formálódó tanárképzésről, Gondolat Kiadó type of document: Book/Monography number of independent citations: 4 language: Hungarian
2004
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: Alternatívok és alternatívák. Az alternatív iskolák értelmezéséhez, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 54: (6) pp. 28-33. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 10 language: Hungarian
2002
from data base, 2022. II. 03.
Brezsnyánszky L: A Herbart paradigma magyar neveléstani recepciója, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 12: (5) pp. 38-43. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 5 language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.