Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. IV. 07.
Personal data
name Mária Magdolna Benke
name of institution
doctoral school
DE Doctoral School of Human Sciences (Announcer of research topic)
the share of work in the different doctoral schools. DE Doctoral School of Human Sciences 100%
Contact details
E-mail address magdolna.benkegmail.com
mobile phone number +36 30 547-2041
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2021
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
2022 - University of Debrecen
other (not specified) (óraadó, kutató (CHERD))
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area The relationship between learning regions, learning communities, VET, and social innovation in the light of the new VET scenarios. The role of observation-based informal learning in education. International comparison of dual and "alternating" vocational training. Vocational education and training (VET) and society: examining the social impact of VET.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Benke Magdolna, Rachwał Tomasz: The evolution of vocational education and training in Hungary and Poland 1989–2035, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 12: (3) pp. 328-356.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2022

Benke Magdolna: The role of empowerment in social innovation., In: Márkus, Edina; Boros, Julianna; Kozma, Tamás (szerk.) Sustainability of Innovation, Debreceni Egyetemi Kiadó; Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) (2022) pp. 25-46.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2022

Benke Magdolna: A szakképzés innovációs partneri szerepének lehetőségei és akadályai. Elméleti megközelítések., Szakképzés-Pedagógiai Tudományos Közlemények 2022/1: pp. 69-90.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2021

Benke Magdolna: Participatory planning as community buliding?, In: Julianna, Boros; Tamás, Kozma; Edina, Márkus (szerk.) Community Building and Social Innovation, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) (2021) pp. 69-87.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
URL 
2020

Benke Mária Magdolna: A tanulórégió–kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában,
type of document:
language: Hungarian
2018

Magdolna Benke, Klára Czimre, Katalin R Forray, Tamás Kozma, Sándor Márton, Károly Teperics: Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities, In: Baycan, T.; Pinto, H (szerk.) Resilience, Crisis and Innovation Dynamics, Edward Elgar (2018) pp. 68-89.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 5
language: English
2016

Benke Magdolna: A tanuló közösségek és szakképzés, EDUCATIO 25: (2) pp. 184-197.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Kozma Tamás, Márkus Edina, Szabó Barbara, Benke Magdolna, Erdei Gábor, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Gál Zoltán, Engler Ágnes, Bocsi Veronika, Dusa Ágnes, Kardos Katalin, Németh Nóra Veronika, Györgyi Zoltán, Juhász Erika, Herczegh Judit, Kenyeres Attila Zoltán, Kovács Klára, Szabó József, Szűcs Tímea, Forray R. Katalin, Cserti Csapó Tibor, Heltai Borbála, Híves Tamás, Márton Sándor, Szilágyiné Czimre Klára: Tanuló régiók Magyarországon, Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 36
language: Hungarian
2013

Benke Magdolna: A tanuló régiók, a tanuló közösségek és a szakképzés, SZAKKÉPZÉSI SZEMLE 29: (3) pp. 5-21.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2001

Benke Magdolna: A szociális partnerek szerepe a szakképzésben az Európai Unió nyolc országában. A kutatás legfontosabb eredményei és tanulságai, In: Benke, M (szerk.) A szociális partnerek szerepe a szakképzésben, Nemzeti Szakképzési Intézet (NSZI) (2001) pp. 237-270.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:41 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
56
number of scientific publications:
55
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
8
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
11
number of independent citations to scientific publications and creative works:
72


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )