Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 07.
Personal data
name Györgyi Zsigriné Sejtes
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Linguistics (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Linguistics 100%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2020
discipline to which degree belongs philosophy
institution granting the degree University of Szeged
Employment
1998 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
Research
research area Comprehension skills are cognitive and functional. in a pragmatic framework.
research field in which current research is conducted linguistics
educational sciences
Publications
2023

Zs. Sejtes Györgyi: Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 16: (1) pp. 62-78.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2022

Zs. Sejtes Györgyi: Amikor „működik” a metanyelv: A funkcionális nyelvszemlélet alkalmazási lehetősége a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatában, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Szakmódszertani és más pedagógiai tanulmányok, International Research Institute s.r.o. (2022) pp. 79-88.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból (általános iskola 78. osztály), In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra, International Research Institute (2020) pp. 159.-165..
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Zs. Sejtes Györgyi:: Bottom-up / top-down? / Bottom-up és top-down! Az olvasás-szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése, lehetséges hatásai a fejlesztésre, In: Ludányi, Zsófia; Jánk, István; Domonkosi, Ágnes (szerk.) A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból, EKE Líceum Kiadó (2020) pp. 83-95.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Szövegértés határok nélkül (a képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai), In: Hoss, Alexandra; Viszket, Anita (szerk.) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4., Lingua Franca Csoport (2020) pp. 213-225.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból, In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra, International Research Institute (2020) pp. 159-165.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Zsigriné Sejtes Györgyi Erzsébet: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képesség fejlesztésének és mérésének a szolgálatában. Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában [A Dynamic Text Linguistic Model for the Development and Measurement of Text Comprehension Skills. Possible alternative applications of a cognitive, functional, pragmatic framework in the 7th and 8th grades at primary schools], Szegedi Tudományegyetem (SZTE)
type of document:
language: Hungarian
URL 
2018

Zs. Sejtes Györgyi: Szövegről szövegre tanárjelölteknek kognitív, funkcionális, pragmatikai keretben, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, International Research Institute (2018) pp. 242-248.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Hódi Ágnes, Adamikné Jászó Anna, Józsa Krisztián, Ostorics László, Zs Sejtes Gyöngyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 105-190.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 6
language: Hungarian
URL 
2004

Sejtes GY, Kocsor A: A "Beszédmester" szoftver adatbázis-specifikációja, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 4: (1) pp. 81-89.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
51
number of scientific publications:
51
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
18 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
6


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )