Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VII. 02.
Personal data
Mária Adorján
name Mária Adorján
name of institution
doctoral school
PPKE Doctoral School of Linguistics (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PPKE Doctoral School of Linguistics 100%
accreditation statement submitted to: Károli Gáspár University of the Reformed Church, Budapest
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2018 - Károli Gáspár University of the Reformed Church, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Laura Tajti (PhD) (2027/08)  DSL2-PPKE
Victor Achuodho (PhD) (2026/08)  DSL2-PPKE
Al Ikhwan Fadqur Rohqim (PhD) (2025/08)  DSL2-PPKE
  Thesis topic proposals
Research
research area English as a foreign language teaching and learning Teaching and learning languages in the digital age ESP, teaching ESP Academic English discourse Internationalization and EMI
research field in which current research is conducted linguistics
educational sciences
Publications
2020

Adorján Mária: Introducing corpus linguistic tools to EFL undergraduates and trainee teachers, In: Plutino, Alessia; Borthwick, Kate (szerk.) Education 4.0 revolution: transformative approaches to language teaching and learning, assessment and campus design, Research-publishing.net (2020) pp. 45-51.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2020

Adorján Mária: Kontrasztív korpuszstilisztika: lehetséges útirány a fordítóképzésben, In: Kovács, Tímea; Adorján, Mária (szerk.) Korpusznyelvészet és nyelvi közvetítés, Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó (2020) pp. 13-25.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2020

Adorján Mária: Focus on Corpus-based EdTech: Experienced English Teachers Reshaping their Pedagogical Skill Set, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Innovative Pedagogical Methods for Students, Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe (2020) pp. 43-49.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2020

Adorján Mária: Az automatizált esszéértékelés működése, lehetőségei és korlátai, In: Fóris, Ágota; Bölcskei, Andrea; Nádor, Orsolya; Sólyom, Réka (szerk.) Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben, Akadémiai Kiadó (2020) pp. https://mersz.hu/hivatkozas/m716nyki5nynyny_3-https://mersz.hu/hivatkozas/m716nyki5nynyny_12.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2019

Adorján Mária: Syntactic knowledge of Chinese as a third language: is the first or the second language activated?, In: Kubínyi, Kata; Nagy, Judit; Tamm, Anne; Tóth, Gabriella (szerk.) In memoriam of Anne Vainikka, Károli Gáspár Református Egyetem Néderlandisztika Tanszék (2019) pp. 11-20.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2019

Adorján Mária: Lexical Repetition in Academic Discourse, GRIN Verlag
type of document: Book/Monography
language: English
2019

Adorján Mária: A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében, In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok, International Research Institute (2019) pp. 146-156.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2018

Adorján Mária: Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből, In: Torgyik, Judit (szerk.) Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció, International Research Institute (2018) pp. 153-161.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2013

Adorján Mária: Explorations in lexical repetition analysis: the outcomes of manual vs. computer automated research methods, WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 7: pp. 1-28.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: English
URL 
2013

Adorján Mária, János Tibor Karlovitz PhD: Developing a New Syllabus for Tourism English, Neveléstudományi Egyesület
type of document: Book/Konferenciakötet (to be translated)
number of independent citations: 18
language: English
Number of independent citations to these publications:28 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
36
number of scientific publications:
36
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
2 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
37


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )