Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2020. XI. 19.
Personal data
name Ágnes Tápainé Balla
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Linguistics (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Linguistics 100%
Contact details
E-mail address tbaieas-szeged.hu
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2000 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
Fatiha Sadouki (PhD) 2022/08  DSL-SZTE
present PhD students:
Andrea Burai (PhD) (2024/08)  DSL-SZTE
Research
research area third (and additional) language acquisition and learning
research field in which current research is conducted linguistics
Publications
2020

Dupák Karina, T. Balla Ágnes: Shadowing as a language technique: a case study, In: Juhász, Valéria; Sulyok, Hedvig; Balog, Edit; Basch, Éva; Csetényi, Korinna; Erdei, Tamás; Tóthné, Aszalai Anett; Sárvári, Tünde; Varga, Emőke (szerk.) Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban, SZTE JGYPK Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék (2020) pp. 357-376.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2019

Doró Katalin, T. Balla Ágnes: English teacher trainees’ changing views concerning the effective language teacher: A self-reflective interview study, EDULINGUA 5: (1) pp. 41-56.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2018

T. Balla Ágnes, Bajnóczi Beatrix: Sikerre ítélve (?), avagy mi jellemzi az angol szakost tanulmányai kezdetén, In: Dombi, Judit; Farkas, Judit; Gúti, Erika (szerk.) Aszimmetrikus kommunikáció - aszimmetrikus viszonyok, SZAK Kiadó (2018) pp. 1193-1214.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2018

Tápainé Balla Ágnes, Bajnóczi Beatrix: Elsőéves angol szakos hallgatók nyelvtudása és nyelvtanulói háttere tanulmányaik kezdetén, In: Tódor, Erika-Mária; Tankó, Enikő; Dégi, Zsuzsanna (szerk.) Nyelvi tájkép, nyelvi sokszínűség, Sapientia EMTE Csíkszeredai Karának Humántudományok Tanszéke (2018) pp. 203-213.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Bajnóczi Beatrix, T. Balla Ágnes: Akkor és most: Elsőéves anglisztika BA szakos hallgatók nyelvi előképzettsége, In: Gecső, Tamás; Sárdi, Csilla (szerk.) Nyelv és kép, Tinta Kiadó (2015) pp. 9-14.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2014

Doró Katalin, T Balla Ágnes: Beliefs about the effective language teacher: The challanges of training (future) English teachers, In: Fregan, Beatrix (szerk.) Success and Challenges in Foreign Language Teaching, Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2014) pp. 49-54.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 3
language: English
URL 
2013

T Balla Ágnes: The Perceived Role of L2 English in the Process of Learning L3 German, ROMANIAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES 10: (1) pp. 62-76.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: English
URL 
2010

T Balla Ágnes: A harmadiknyelv elsajátítás vizsgálati módszerei, In: Gecső, Tamás; Sárdi, Csilla (szerk.) Új módszerek az alkalmazott nyelvészeti kutatásban, Kodolányi János Főiskola; Tinta Könyvkiadó (2010) pp. 283-287.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2009

Tápainé Balla Ágnes: Angolul és németül tanuló nyelvtanulók transzferjelenségei, In: Nádor, Orsolya (szerk.) A magyar mint európai és világnyelv, Balassi Intézet; MANYE (2009) pp. 701-707.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2008

Tápainé Balla Ágnes: What does an L3 learner already know?, In: Otilia, Marti Arnandiz; Maria, Pilar Safont Jorda (szerk.) Achieving multilingualism : wills and ways, Universitat Jaume I (2008) pp. 468-478.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
Number of independent citations to these publications:13 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
32
number of scientific publications:
32
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
44


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )