Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XI. 02.
Personal data
Orsolya Némethné Tóth
name Orsolya Némethné Tóth
year of birth 1966
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address nemethne.toth.orsolyappk.elte.hu
Academic title
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2021
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE Faculty of Eduction and Psychology
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Sándor Szabó (PhD) (2027/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area COVID from an educational point of view quality physical education mentoring beginners
research field in which current research is conducted sport sciences
Publications
2023

Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Koltai Miklós, Pachner Orsolya: A tanulók kreativitásának változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-NPET) eredményeként, In: Gősi, Zsuzsanna; Magyar, Márton (szerk.) A tanulás-tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból, Akadémiai Kiadó (2023) pp. 5-22.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2023

Koltai Miklós, Némethné Tóth Orsolya, Pachner Orsolya, H. Ekler Judit: A tanulók megküzdési stratégiáinak változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-Npet) eredményeként, In: Gősi, Zsuzsanna; Magyar, Márton (szerk.) A tanulás-tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból, Akadémiai Kiadó (2023) pp. 23-43.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2022

Orsolya Németh-Tóth: Pedagogy and Didactics of Sport and Physical Education in Hungary, In: Brigitta, Höger; Konrad, Kleiner (szerk.) Sports Didactics in Europe, Waxmann Verlag Gmbh (2022) pp. 81-94.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2022

Némethné Tóth Orsolya: Segédanyag a testnevelés-tantárgypedagógia oktatásához tanító szakosok részére, In: Horváthné, Dr. Molnár Katalin; Dr. Fűzfa, Balázs (szerk.) Tudományt művelni és tanítani, Savaria University Press (2022) pp. 226-235.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2022

Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Patakiné Bősze Júlia, Koltai Miklós: Sportszakos hallgatók az online (sport)oktatásról, In: Magyar, Márton; Gősi, Zsuzsanna (szerk.) Oktatás - Sport - Covid, Akadémiai Kiadó (2022) pp. 5-26.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2022

Orsolya NEMETH-TOTH, Judit H. EKLER, Miklos KOLTAI, Julia PATAKINE BOSZE: Problems and Advantages During Online School in the Major of Sport Science, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 17: (3) pp. 114-124.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2021

H. Ekler Judit, Szivák Judit, Némethné Tóth Orsolya, Koltai Miklós: A szemlélet- és gyakorlatváltást támogató programok jellemzői és jelentősége a pályakezdés idején – pályakezdő testnevelő tanárok reflexiói a MIP-NPET programról, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 20(48): (2) pp. 55-80.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Patakiné Bősze Júlia, Koltai Miklós: SPORTS, EXERCISE ONLINE? THE OPINION OF SPORT MAJORS ON THE NON-ATTENDANCE TUITION, SPARK: INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORTS SCIENCE AND PHYSICAL EDUCATION 6: (1) pp. 1-11.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2020

Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Koltai Miklós: A testnevelés tantárgypedagógia a tanítóképzésben – helyzetelemzés, In: Kovácsné, Tóth Tímea (szerk.) A tanítóképzés múltja, jelene V, a tanárképzés múltja, jelene II., Savaria University Press (2020) pp. 126-130.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2020

Andor Orsolya, Némethné Tóth Orsolya: Testnevelési módszertani gyűjtemény a gondolkodási képesség fejlesztéséhez, Savaria Természettudományi és Sporttudományi Közlemények 18: pp. 149-158.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
103
number of scientific publications:
95
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
14
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
11
number of independent citations to scientific publications and creative works:
28
Supervision
thesis supervisor Edit Bíróné Nagy
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2000
date of final certificate (year,month) 2003/08
year in which degree was obtained 2007
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )