Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. II. 07.
Personal data
Mirkó Gáti
name Mirkó Gáti
name of institution
doctoral school
BCE Doctoral School of Business and Management (Supervisor)
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree Corvinus University of Budapest
Employment
2013 - Corvinus University of Budapest
egyetemi kutató
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0.5
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Sadick Alhaji Husseini (PhD) (2023/08)  DSBM-BCE
Research
research area Marketing, Small and Medium-sized Enterprises Marketing, Online Marketing Social Media Marketing, Marketing and sales
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2019

Mitev Ariel, Bauer András, Gáti Mirkó: A személyes értékesítők hálózatépítési tevékenysége, KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 66: (1) pp. 95-113.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Gáti Mirkó, Bauer András: MARKETING DECISION - MAKING IN HUNGARIAN SMES, TRZISTE / MARKET 31: (1) pp. 39-59.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2019

Bauer András, Mitev Ariel Zoltán, Gáti Mirkó: Kommunikációs csatornák és az innovációs magatartás hatása a bizalomra, valamint a vevőkapcsolati teljesítményre a személyes értékesítésben, VEZETÉSTUDOMÁNY 50: (9) pp. 6-13.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Bauer András, Berács József, Gáti Mirkó: Marketingkutatások változásai - visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján, VEZETÉSTUDOMÁNY 50: (12) pp. 32-49.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2018

Gáti Mirkó, Mitev Ariel Zoltán, Bauer András: A közösségi média hatása a személyes értékesítésre. Szervezeti elköteleződés és közösségimédia-kompetenciák a jobb vevőmegtartás és sikeresebb közösségimédia-stratégia érdekében, VEZETÉSTUDOMÁNY 49: (12) pp. 42-49.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Simay Attila Endre, Gáti Mirkó: Jó példa-e Kína? Feltáró kutatás a mobil közösségi kereskedelemről, VEZETÉSTUDOMÁNY 49: (12) pp. 11-23.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Mirkó Gáti, Ariel Mitev, András Bauer: Investigating the Impact of Salespersons’ Use of Technology and Social Media on Their Customer Relationship Performance in B2B Settings, TRZISTE / MARKET 30: (2) pp. 165-176.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2017

Gáti Mirkó, Bauer András: Kvalitatív megközelítés a kis- és középvállalatok marketingdöntéseinek szervezeti értelmezéséhez, kiemelten kezelve a vállalatvezető szerepét, VEZETÉSTUDOMÁNY 48: (12) pp. 41-49.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
URL 
2014

Csordás Tamás, Gáti Mirkó: The New (Marketing) Role of Firms as Media Content Providers, VEZETÉSTUDOMÁNY 45: (2) pp. 22-32.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 14
language: English
2014

Csordás Tamás, Markos-Kujbus Éva, Gáti Mirkó: The Attributes of Social Media as a Strategic Marketing Communication Tool, JOURNALISM AND MASS COMMUNICATION 4: (1) pp. 48-71.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 17
language: English
URL 
Number of independent citations to these publications:40 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
62
number of scientific publications:
72
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
7 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
156
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
2018, "Best paper" award, Budapest Management Review journal Editorial Office 2017, István Harsányi PhD prize, Hungarian Association for Innovation 2017, "Excellent articles" award, Budapest Management Review journal Editorial Office

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )