Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 23.
Personal data
Réka Kissné Zsámboki
name Réka Kissné Zsámboki
year of birth 1973
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
EKKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 100%
Contact details
E-mail address kissne.zsamboki.rekauni-sopron.hu
phone number +36 99 518-930
mobile phone number +36 70 297-2799
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2014
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2009 - University of Sopron
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
(50%) József Révész (PhD) 2016/08  ESDSE
present PhD students:
(50%) Viola Nadrainé Szent-Gály (PhD) (2027/08)  DSE-EKE
(50%) Zsuzsanna Kántor (PhD) (2027/08)  ESDSE
(50%) Ágnes Giczi Barnabásné Fehér (PhD) (2025/08)  ESDSE
Erzsébet Habinyák (PhD) (2024/08)  ESDSE
(50%) Tünde Lantos (PhD) (2024/08)  ESDSE
Zsófia Kopecskó-Hodosi (PhD) (2024/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area Pre-school education (national/local curricula, reform pedagogy and progressive education, innovation). Teachers' professional development (novice teachers, reality shock, career models)
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Kissné Zsámboki Réka: TEACHING MATHS AT EARLY YEARS – FROM LECTURE METHOD TO DISCOVERY APPROACH, In: Kovács, Gábor; Varga, László; Kitzinger, Arianna; Kissné, Zsámboki Réka (szerk.) Changing Perspectives and Attitudes on Early Childhood Research and Education, Soproni Egyetemi Kiadó (2022) pp. 43-57.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
URL 
2021

Kissné Zsámboki Réka: Az óvodapedagógus hivatásra felkészítő képzési tartalmak vizsgálata a hallgatók szakmai gyakorlatainak tükrében, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 19: (3-4) pp. 149-161.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Kissné Zsámboki Réka: Compulsory Early Childhood Education in Hungary, In: Dana, Masaryková; Branislav, Pupala (szerk.) Curriculum for Cultural and Social Diversity in Preschool Education, Trnava University (2021) pp. 9-15.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2020

Réka Kissné Zsámboki: Mathematical Skills and Competences in Early Childhood, In: Kissné, Zsámboki Réka (szerk.) CLICKED: Culture, Language, Inclusion, Competencies, Knowledge, Education, University of Sopron Press (2020) pp. 101-109.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2020

Kissné Zsámboki Réka: A kisgyermekkori matematikai kompetenciákról alkotott nézetek változása, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (1) pp. 75-82.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Kissné Zsámboki Réka: Freinet-szellemű életközeli tanulás 30 év tükrében a soproni óvodapedagógus-képzésben, In: Patyi, Gábor (szerk.) "...hajtás sarjad gyökeréből." (Iz 11,1), Soproni Egyetemi Kiadó (2020) pp. 29-53.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Kissné Zsámboki Réka, Farnady-Landerl Viktória: Invenció és innováció a gyermeki fejlődés monitorozásában: az EMOTIV EPOC+ mobil EEG készülék alkalmazhatósága az innovációs sikertényezők elemzésének tükrében,
type of document:
language: Hungarian
2018

Kissné Zsámboki Réka: A Freinet-pedagógussá válás élményvilágai a hazai óvodákban az 1990-es évek elején, In: G. Molnár, Péter; Szőke-Milinte, Enikő (szerk.) Pedagógiai valóságok, Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) (2018) pp. 18-27.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2018

Kissné Zsámboki Réka, Farnady-Landerl Viktória: Neuropedagógiai innovációs lehetőségek a neveléstudományi kutatások-ban az EMOTIV EPOC+ mobil EEG készülék alkalmazásával, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 16: (3) pp. 21-36.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2018

Kissné Zsámboki Réka, Patyi Gábor: Angyalkertek egykor és ma – Az óvodapedagógus hallgatók metaforáiban megjelenő óvodakép pedagógiatörténeti vonatkozásai és jelenkori sajátosságai, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 16: (4) pp. 17-28.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
123
number of scientific publications:
83
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
3 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
11
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
18
number of independent citations to scientific publications and creative works:
43


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )