Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VII. 11.
Personal data
Beáta Szenczi-Velkey
name Beáta Szenczi-Velkey
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 50%
SzTE Doctoral School of Education 50%
Contact details
E-mail address szenczi.beatabarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5567
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2011 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0.5
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Muhammed Mamunur Rashid (PhD) (2027/08)  DSE–US
(50%) Endre Horváth (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning motivation, reading motivation, students with mild intellectual disabilities, students with special educational needs in large-scale system-level assessments
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2022

Szenczi Beáta, Józsa Krisztián: Az énképet vizsgáló SDQ-I (Self-Description Questionnaire-I) kérdőív hazai adaptációja, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 32: (5) pp. 76-95.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2020

Pei-Jung Wang, Su-Ying Huang, Linda Gilmore, Beáta Szenczi, Krisztián Józsa, Hua-Fang Liao, George A. Morgan: The DMQ in Children Developing Atypically and Comparisons with Those Developing Typically, In: Morgan, George A.; Liao, Hua-Fang; Józsa, Krisztián (szerk.) Assessing Mastery Motivation in Children Using the Dimensions of Mastery Questionnaire (DMQ), Szent István Egyetem (2020) pp. 159-185.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
URL 
2019

Szenczi Beáta, Szekeres Ágota: Az intellektuális képességzavarok (tanulási akadályozottság és értelmi akadályozottság) evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 79-87.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Szenczi Beáta, Kis Noémi, Józsa Krisztián: Academic self-concept and mastery motivation in students with learning disabilities, JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH 26: (2) pp. 89-113.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: English
Full text 
2018

Höfflerné Pénzes Éva, Szenczi Beáta, Marton Klára: Enyhén értelmi fogyatékos tanulók idiómaértése - egy empirikus kutatás első eredményei, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 46: (1) pp. 1-11.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2017

Szenczi Beáta, Vígh Tibor, Szekeres Ágota, Zentai Gabriella: Integráltan tanuló SNI‐diákok szövegértés eredményei az adaptált Országos kompetenciamérésen, In: Zsolnai, Anikó; Kasik, László (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2016, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet (2017) pp. 142-169.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
URL 
2015

Józsa Krisztián, Hricsovinyi Julianna, Szenczi Beáta: Számítógép-alapú Elsajátítási motiváció kérdőívek validitása és reliabilitása, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 123-146.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 8
language: Hungarian
2015

Józsa Krisztián, Kiss Renáta, Nyitrai Ágnes, Steklács János, Szenczi Beáta, Tóth Dénes: Az olvasás-szövegértés pszichológiai dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 33-103.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 6
language: Hungarian
URL 
2014

Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit, Szenczi Beáta, Szabó Ákosné: Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 69: (1) pp. 181-204.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
URL 
2013

Szenczi Beáta: Olvasási motiváció 4., 6. és 8. osztályos tanulók körében, MAGYAR PEDAGÓGIA 113: (4) pp. 197-220.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:42 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
100
number of scientific publications:
98
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
195


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )