Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2020. II. 25.
Personal data
Beáta Szenczi-Velkey
name Beáta Szenczi-Velkey
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address szenczi.beatabarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5567
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2011 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area Learning motivation, reading motivation, students with mild intellectual disabilities, students with special educational needs in large-scale system-level assessments
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2019

Szenczi Beáta, Szekeres Ágota: Az intellektuális képességzavarok (tanulási akadályozottság és értelmi akadályozottság) evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 79-87.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Szenczi Beáta, Kis Noémi, Józsa Krisztián: Academic self-concept and mastery motivation in students with learning disabilities, JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL RESEARCH 26: (2) pp. 89-113.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2017

Szenczi Beáta, Vígh Tibor, Szekeres Ágota, Zentai Gabriella: Integráltan tanuló SNI‐diákok szövegértés eredményei az adaptált Országos kompetenciamérésen, In: Zsolnai, Anikó; Kasik, László (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2016, MTA Pedagógiai Bizottság; SZTE BTK Neveléstudományi Intézet (2017) pp. 142-169.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2015

Józsa Krisztián, Hricsovinyi Julianna, Szenczi Beáta: Számítógép-alapú Elsajátítási motiváció kérdőívek validitása és reliabilitása, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 123-146.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2015

Józsa Krisztián, Kiss Renáta, Nyitrai Ágnes, Steklács János, Szenczi Beáta, Tóth Dénes: Az olvasás-szövegértés pszichológiai dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 33-103.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2014

Józsa Krisztián, Fazekasné Fenyvesi Margit, Szenczi Beáta, Szabó Ákosné: Tanulásban akadályozott és tipikusan fejlődő gyermekek szóolvasási készségének, szövegértésének és olvasási motivációjának fejlődése, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 69: (1) pp. 181-204.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
URL 
2013

Szenczi Beáta: Olvasási motiváció 4., 6. és 8. osztályos tanulók körében, MAGYAR PEDAGÓGIA 113: (4) pp. 197-220.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 6
language: Hungarian
URL 
2012

Józsa Krisztián, Steklács János, Hódi Ágnes, Csíkos Csaba, Adamikné Jászó Anna, Molnár Edit Katalin, Nagy Zsuzsanna, Szenczi Beáta: Részletes tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez, In: Csapó, Benő; Csépe, Valéria (szerk.) Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez, Nemzeti Tankönyvkiadó (2012) pp. 219-308.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 13
language: Hungarian
2010

Fejes József Balázs, Szenczi Beáta: Tanulási korlátok a magyar és az amerikai szakirodalomban., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 38: (4) pp. 273-287.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 20
language: Hungarian
URL 
2010

Szenczi Beáta: Olvasási motiváció: Definíciók és kutatási irányok, MAGYAR PEDAGÓGIA 110: (2) pp. 119-147.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 14
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:66 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
74
number of scientific publications:
73
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
118

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )