Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2018. IV. 19.
Personal data
Mónika Serfőző
name Mónika Serfőző
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
Contact details
E-mail address serfozo.monikatok.elte.hu
phone number +36 1 487-8146
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2004
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
1997 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Research
research area The teachers’ and teacher candidates’ beliefs, motivation and ideas for their careers, the professional development. The effect of the teacher training on role interpretation, attitudes and knowledge.
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2017

Serfőző Mónika: Az iskola mint szervezet, In: Szerk.: N Kollár Katalin, Szerk.: Szabó Éva Pedagógusok pszichológiai kézikönyve 2.. Budapest: Osiris Kiadó, 2017. pp. 455-487.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Serfőző Mónika, Böddi Zsófia : Óvodapedagógus hallgatók élményei és vélekedései a sajátos nevelési igényről, In: Szerk.: Pálfi Sándor, Szerk.: Vargáné Nagy Anikó Kora gyermekkori nevelés szakmai megújításának útjai, lehetőségei 1. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017. pp. 45-59.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Serfőző Mónika, Bajzáth Angéla, F. Lassú Zsuzsa : Hallgatói és oktatói reflektív folyamatok a pedagógusképzésben, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Homonnay Zoltán A tanulás és a tanítás értékelése. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2017. pp. 163-171. (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái; 4.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Serfőző Mónika, Bajzáth Angéla, Sándor Mónika, F. Lassú Zsuzsa: Pedagógushallgatók reflexiója a projektalapú tanulási folyamatra, In: Szerk.: Zsolnai Anikó, Szerk.: Kasik László Új kutatások a neveléstudományokban 2016: A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Bizottság, 2017. pp. 393-420.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2016

Angéla Bajzáth, Mónika, Serfőző: Learner centred curriculum design and redesign in initial teacher training, In: Szerk.: Renata Jukic, Szerk.: Katarina Bogatic, Szerk.: Senka Gazibara, Szerk.: Sara Pejakovic, Szerk.: Sanja Sime, Szerk.: Anikó Nagy Varga, Szerk.: Verity Cambell-Bar Conference Proceedings Book (professional papers): International Scientific Conference ’Global and Local Perspectives of Pedagogy’. Osijek: Filozofski Fakultet Osijek, 2016. pp. 11-17.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2006

Hunyady Györgyné, M Nádasi Mária, Serfőző Mónika : "Fekete pedagógia", Budapest: Argumentum Kiadó, 186 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 30
language: Hungarian
2005

Serfőző Mónika: Az iskolák szervezeti kultúrája, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 15: (10) pp. 70-83.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2005

Serfőző Mónika: Az iskola mint szervezet a pedagógusok véleményének tükrében, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 60: (1-2) pp. 249-265.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2003

Serfőző Mónika, Biró Balázs : Szervezetek és kultúra, In: Szerk.: Hunyady György, Szerk.: Székely Mózes Gazdaságpszichológia. Budapest: Osiris Kiadó, 2003. pp. 481-541. (Osiris tankönyvek)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2002

Serfőző Mónika: A szervezeti kultúra fogalmának, modelljeinek értelmezése az óvodában, iskolában, In: Szerk.: Mészáros Aranka Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága: egyetemi és főiskolai tankönyv. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2002. pp. 495-525.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:41 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
28
number of scientific publications:
53
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
19 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
62

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )