Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. IX. 03.
Personal data
name Dorottya Holló
year of birth 1960
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address hollodelte.hu
phone number +36 1 485-5200/4399
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1992
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1992
discipline to which degree belongs linguistics
institution granting the degree HAS
Employment
1988 - ELTE Angol Nyelvpedagógia Tanszék (research institute, not university)
1988 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5.5
number of students who fulfilled course requirements 4.5
students who obtained their degrees:
Juliana Patricia Llanes Sanchez PhD 2017  D E
Ildikó Furka PhD 2014  D E
Klára Bereczky PhD 2013  D E
(50%) Ildikó Lázár PhD 2007  D E
(50%) Réka Eszenyi PhD 2007  D E
Valéria Árva PhD 2007  D E
(50%) Judit Sárvári PhD 2006  D E

present PhD students:
Anna Pereszlényi (PhD) (2021/08)  D E
Beatrix Price (PhD) (2020/08)  D E
Andrea Thurmer (PhD) (2018/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area The role of culture in language teaching, Intercultural communication, The analysis of language teaching and teacher training programmes, Tolerance education in the training of foreign language majors
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2017

Holló Dorottya: Az internet veszélyei – a plágium kezelése, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Homonnay Zoltán Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2017. pp. 125-135. (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái; 5.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Holló Dorottya: Az interkulturalitás helye az angolszakos tanárképzésben – az interdiszciplinaritás kihívásai, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Homonnay Zoltán Kutatások és jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 178-192. (Diszciplínák tanítása - a tanítás diszciplínái; 3.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2016

Holló Dorottya: Culture(s) Through Films: Learning Opportunities, In: Szerk.: Jászay Dorottya, Szerk.: Velich Andrea Film and Culture. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2016. pp. 110-123.
Film and Culture
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2015

Holló Dorottya: Cultural dimensions in personal narratives - justifying cultural content in English language teaching, In: Szerk.: Holló Dorottya, Szerk.: Károly Krisztina Inspirations in foreign language teaching: studies in language pedagogy and applied linguistics. In honour of Péter Medgyes. Boston; London: Pearson Education Limited, 2015. pp. 271-298.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2015

Holló Dorottya: A különbségek megértése: kulturális dimenziók megismertetése az idegennyelv-órákon, MODERN NYELVOKTATÁS 21: (1) pp. 3-17.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Holló Dorottya: Cultural Dimensions and Foreign Language Teaching, In: Szerk.: József Horváth, Szerk.: Péter Medgyes Studies in Honour of Marianne Nikolov. Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. pp. 133-148.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2013

Holló Dorottya: A toleranciára és társadalmi érzékenységre nevelés lehetőségei az idegennyelv-szakos bölcsész- és tanárképzésben, MODERN NYELVOKTATÁS 19: (3) pp. 25-38.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2012

Dorottya Holló: Tolerance education and Australian Studies at the School of English and American Studies at Eötvös Loránd University, Budapest, TOPOS : JOURNAL OF SPACE AND HUMANITIES 1: (1) pp. 61-74.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2009

Dorottya Holló, Nóra Németh: Ten years on, WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 3: pp. 114-139.
type of document: Journal paper/Article
language: English
Full text 
2008

Holló Dorottya : Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat, Budapest: Akadémiai Kiadó, 263 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 6
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
21
number of scientific publications:
25
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
16 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
13
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
- A Nyelvpedagógiai Doktori Program tanulmányi vezetője 2000-2003 és 2005-től folyamatosan. - A WOrking PApers in Language Pedagogy (WoPaLP) c. angol nyelvű, lektorált, online tanulmánykötet-sorozat társszerkesztője Károly Krisztinával. http://langped.elte.hu/Wopalpindex.htm). A lap elsősorban a Nyelvpedagógiai Doktori Program hallgatóinak és oktatóinak kínál publikációs lehetőséget, de várjuk más kutatók cikkeit is. http://langped.elte.huWopalpindex.htm - Habilitáció (ELTE): 2009 ápr. (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )